Økotufs Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hei Jeg har akkurat flytta i ei ny leilighet som jeg leier, og nettverket her er så CRAP at jeg sitter å river meg i håret. Kan jeg da kjøpe meg mitt eget nettverk som blir koblet opp mot huset eller er jeg nødt til å kjøpe et trådløst 3G nett? Har nemlig dårlig dekkning siden det er ei kjellerleilighet, så det kan kanskje bli et problem? Lenke til kommentar
nipton Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Kommer annpå hvor mye du bruker nettet. 3G nettet går på samme som du har på mobilen. skru på 3G nettet på din mobil. se hvor mange bars du får. er det dårlig så er det ikke vits. Ring canal digital evt telenor eller noen andre. informer dem om at du er interissert i å få internett. de sjekker va du trenger. om du har linje inn osv. åsså er det bare å velge en pakke som passer deg. Om du har greit 3G net og ikke bruker det til å laste ned filmer osv så er det vel greit Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Dersom det er nettverket (sikkert trådløst?) internt i huset som er problemet, bør du prøve å få verten din til å investere i ein ny router med bedre rekkevidde, evt. få lagt opp kabla nettverk ned i kjellaren, for så å evt. koble til eit trådløst accesspunkt i leiligheiten din dersom du må ha trådløst nett. Eg veit ikkje kva du definerer som crap, men 3G-nett kan i mine auge aldri erstatte ADSL-abbonement. Det funkar til litt surfing, e-post o.l., men å f.eks streame eller laste ned kan du gløyme. Endret 27. august 2010 av bamse87 Lenke til kommentar
Økotufs Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Husverten mener at dersom jeg ikke er fornøyd med det nettverket de har så må jeg pent bare kjøpe mitt eget. Jeg bor i en kjeller så det forklarer vel hvorfor jeg har kjempe dårlig dekning med mobil og 3G. What to do? Jo, jeg streamer og laster ned MYE Endret 29. august 2010 av Sadshit Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Du kan vel høyre om det er greit å få lagt opp ein kabel ned? Det kostar ikkje mange kronene. Biltema har 100 meter til 300 kr. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Du kan vel høyre om det er greit å få lagt opp ein kabel ned? Det kostar ikkje mange kronene. Biltema har 100 meter til 300 kr. Noen som ikke følger med tydeligvis. Hva skal han med en svær nettverkskabel når internett hastigheten er crap? Var vel dette dreier seg om at internett hastigheten er for dårlig. Ikke kjøpt mobilt bredbånd, får mye mer ut av pengene ved kjøp av vanlig bredbånds abonnement. Men du må sjekke opp om du kan få levert internett ned dit til kjelleren din av internett tilbydere. Lenke til kommentar
reiras Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hei Jeg har akkurat flytta i ei ny leilighet som jeg leier, og nettverket her er så CRAP at jeg sitter å river meg i håret. Kan jeg da kjøpe meg mitt eget nettverk som blir koblet opp mot huset eller er jeg nødt til å kjøpe et trådløst 3G nett? Har nemlig dårlig dekkning siden det er ei kjellerleilighet, så det kan kanskje bli et problem? Du kan spøre huseieren om det er mulig å flytte på ruten hans til en plass der det gir bedre dekning i kjellerleiligheten eller sette opp egen ruter som blir koblet opp mot huset ruter (En av nettverks utgangene fra hans ruter). Eventuelt skift ut hans ruter med en annen, som kan gi deg bedre dekning. Det finnes og antenner og repeatere som bedrer forholdene. Dårlig signal til din PC, er sannsynligvis årsak til dårlig hastighet. Det finnes og mobiltelefon antenner som bedrer mottaksforholdene. Brukes en del på hytter. Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Du kan vel høyre om det er greit å få lagt opp ein kabel ned? Det kostar ikkje mange kronene. Biltema har 100 meter til 300 kr. Noen som ikke følger med tydeligvis. Hva skal han med en svær nettverkskabel når internett hastigheten er crap? Var vel dette dreier seg om at internett hastigheten er for dårlig. Ikke kjøpt mobilt bredbånd, får mye mer ut av pengene ved kjøp av vanlig bredbånds abonnement. Men du må sjekke opp om du kan få levert internett ned dit til kjelleren din av internett tilbydere. Beklagar viss eg misforstod. Men når trådstartar skriv "nettverket her er så CRAP" og "dårlig dekkning siden det er ei kjellerleilighet", tolkar eg det dit hen at det er det trådløse nettverket internt i huset som er dårleg, og ikkje nødvendigvis ADSL-linja. Derfor også forslaget om kabel. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Hei Jeg har akkurat flytta i ei ny leilighet som jeg leier, og nettverket her er så CRAP at jeg sitter å river meg i håret. Kan jeg da kjøpe meg mitt eget nettverk som blir koblet opp mot huset eller er jeg nødt til å kjøpe et trådløst 3G nett? Har nemlig dårlig dekkning siden det er ei kjellerleilighet, så det kan kanskje bli et problem? Du kan spøre huseieren om det er mulig å flytte på ruten hans til en plass der det gir bedre dekning i kjellerleiligheten eller sette opp egen ruter som blir koblet opp mot huset ruter (En av nettverks utgangene fra hans ruter). Eventuelt skift ut hans ruter med en annen, som kan gi deg bedre dekning. Det finnes og antenner og repeatere som bedrer forholdene. Dårlig signal til din PC, er sannsynligvis årsak til dårlig hastighet. Det finnes og mobiltelefon antenner som bedrer mottaksforholdene. Brukes en del på hytter. Er brillene på ? Hvor mange tror at det er dekningen på ruteren til huseier det er et problem med? Står jo bra skrevet dette her, det han spør om er jo om han er nødt til å kjøpe et 3G nett eller ikke, men siden dette er en kjeller leilighet så kan jo dekningen til et 3G nett ha noe å si akkurat pga dette. Endret 3. september 2010 av vivastar Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Vivastar: Du har kanskje snakka med trådstartar utanom denne diskusjonstråden? Vi andre har kun lese det som står her, og som eg allerede har nevnt, ut frå det trådstartar skriv, ser det ut til at det er nettverket internt i huset som er flaskehalsen. Så før du kjem med frekke kommentarar og er så skråsikker, vil eg foreslå å forklare kva som er grunnlaget for at du har forstått dette bedre enn oss andre. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Vivastar: Du har kanskje snakka med trådstartar utanom denne diskusjonstråden? Vi andre har kun lese det som står her, og som eg allerede har nevnt, ut frå det trådstartar skriv, ser det ut til at det er nettverket internt i huset som er flaskehalsen. Så før du kjem med frekke kommentarar og er så skråsikker, vil eg foreslå å forklare kva som er grunnlaget for at du har forstått dette bedre enn oss andre. Nei jeg har ikke snakket med trådstarter. Har kun lest det han har skrevet her Men hvis du leser spørsmålet til trådstarter sakte så ser du hva han egentlig spør om. Å jeg har ingen hensikt å komme med frekke kommentarer, beklager hvis du syntes det var frekt. Men nok off topic. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg anbefaler deg (trådstarter) å investere i ditt eget abonnement, da du vil få full kontroll over både abonnementet og linjen. På denne måten slipper du også å være redd for at huseieren følger med på hva du bruker nettet til. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Du kan jo dekke mellomlegget for en oppgradering av utleierns abonemang. Er det f.eks. Telenor han har så er ADSL Turbo et greit alternativ 16000/800 kbit/s. Koster 399,- i måneden. Før 1 Oktober får man med nytt trådlåst modem. Abonemanget dekker ikke support, men når trenger man det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Du kan jo dekke mellomlegget for en oppgradering av utleierns abonemang. Abonemanget dekker ikke support, men når trenger man det? Det finnes jo nok andre abonnementer der man faktisk får support og minst samme hastighet. Nextgentel har f.eks bra hastighet og stabile linjer <IMO>. Når trådstarter tydeligvis er en meget aktiv nettbruker, så er det langt bedre om han har egen linje som ikke kneler bruken for andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå