Boralis Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Vi kan vel være enige om at jeg ikke ser ditt problem, like lite som du ser mitt problem. Jeg foretrekker den typen som er på dagens 5D, du gjør ikke det. Tror ikke denne diskusjonen kommer til å bære noen frukter, så foreslår at vi avslutter den her. Ja bevares, det er lov å være uenige og se fordeler/bakdeler med ting . Men er sikker på at om du oppgraderer til 5D lll så vil du finne bryteren ok ganske så fort :-) Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Ble aldri fortrolig med den på 7D - og jeg lånte det huset såpass mye at jeg nok har iallefall fem-seks tusen bilder tatt med det i biblioteket. Jeg tror nok kanskje det blir 1D X på meg uansett - dog av andre grunner enn på-knappens plassering. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Tja då får vi se hva morgendagen bringer og om det blir 5D ll eller D800 på meg .-)) Ser JP har satt ned 5D MK ll med 3000.- kr :-) Endret 2. mars 2012 av Snekker`n Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Edit2: Dvalefunksjon er ikke noe godt alternativ - plutselig dulter man borti liveview-knappen, og kameraet begynner å sluke batteri. Det er noe jævla dritt når det skjer. Har skjedd meg en gang, fant det ut etter en kjøretur på 4 timer. Jævlig surt å reise på langtur med ett batteri som er godt over halvtomt når man kommer frem. Siste gang jeg lar kameraet ligge påslått i bilen!!Forøvrig har D3'en en utmerket plassering av av/på knapp Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Det er noe jævla dritt når det skjer. Har skjedd meg en gang, fant det ut etter en kjøretur på 4 timer. Jævlig surt å reise på langtur med ett batteri som er godt over halvtomt når man kommer frem. Siste gang jeg lar kameraet ligge påslått i bilen!! Bra vi er to iallefall. Forøvrig har D3'en en utmerket plassering av av/på knapp Bare synd med den der ISO-knappen som krever to hender though... Lenke til kommentar
DjIcet Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Da var Mark 3 lansert. http://www.engadget.com/2012/03/02/canon-announces-eos-5d-mark-iii-22-3mp-full-frame-sensor-6-fps/?a_dgi=aolshare_twitter Koster 500$ mer enn D800 og har 22mpx Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Da var det annonsert http://www.canonrumors.com/2012/03/introducing-the-canon-5d-mark-iii/ Canon EOS 5D Mark III – Key features: 22.3 Megapixel full-frame sensor 61-point autofocus Up to 6fps continuous shooting Native ISO 100-25,600 sensitivity Full HD video with manual control 14-bit DIGIC 5+ processor Enhanced Weather sealing 8.11cm (3.2-inch) 1,040,000-dot screen HDR mode with presets Lenke til kommentar
andreash Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Her er link med info: http://www.dpreview.com/news/2012/03/02/Canon-5D-Mark-III Og her er previewen av kameraet: http://www.dpreview.com/previews/canoneos5dmarkiii/ Mvh Andreas Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 ikke noen stor overraskelse om dette stemmer, jeg hadde vel forventet det . high megapixel camera is coming from Canon, http://www.canonrumors.com/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Høres bra ut! Digital zoom hadde et stygt rykte på seg for en del år siden som sikkert henger godt igjen ennå, men jeg synes slike megapikselmonstre gjør det stadig mer aktuelt med digital zoom i senter av bildet i stedet for optisk zoom. Bare for å illustrere hva jeg mener: Tenk 24mm f/1,4 med 2x digital zoom som alternativ til 24-70mm f/2,8 med 2,9x optisk. Eller 85mm f/1,8 med 2x digital zoom som alternativ til beistet 70-200 f/2,8. Mindre, lettere og mer lyssterkt Endret 14. mars 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Nå var vel den "gamle skepsisen" mot digital zoom begrunnet med at bilde ble først croppet og så ekstrapolert opp til originalt antall piksler, og at en dermed tapte endel kvalitet på det. Om en ser på digital zoom utelukkende som cropping blir det noe helt annet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Jeg tror ikke det er hovedårsaken til den gamle skepsisen mot digital zoom. Jeg tror hovedårsaken er at man startet med 2-5 megapiksler og at resultatet fort ble uklart og pikselert. Mange kameraer, særlig videokameraer, hadde mulighet for ALT for mye digital zoom, noe de ivrige nybegynnere og spesifikasjonshorer gjerne testet til det maksimale og konkluderte med at det var søppel. Hadde produsentene begrenset sluttresultatet etter crop til i størrelseorden 2-5 megapiksler ville digital zoom gitt et helt annet inntrykk og omdømme. Dagens APS-C kameraer med 12-24 Mp gir allerede rom for litt (ca 2x) digigal zoom uten å gå så alt for mye ut over kvaliteten. Nikon D800 og Canons kanskje 45 Mp-kamera vil gi ytterligere litt rom for litt digital zoom (ca 3x) uten alt for stort kvalitetstap. Man kan godt si at digital zoom kom for tidlig. Det er nå det begynner å bli interessant. Lenke til kommentar
se# Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Om en ser på digital zoom utelukkende som cropping blir det noe helt annet. Problemet er at digital zoom er cropping og interpolasjon tilbake til orig størrelse. Kun cropping har jo eksistert under diverse navn i mange år og er jo helt problemfritt så lenge det ikke utgir seg for å være optisk zoom. Faktisk nyttig funksjon da man sparer lagringsplass og får se croppet utsnitt i søkeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå