Trondster Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Tror ikke på at det er 7D-etterfølgeren - tror det er fullframekamera. Ingen blits på huset. Ikke noe behov for så stor pentaprisme at man ikke får plass til blits hvis det ikke er så stor sensor og dermed mattskive som på et fullframehus. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) I de tre siste bildene ser det ut som om det er en helt ordinær 7D (slik jeg har selv), de tre første bildene viser et kamera som ikke er lik noen av de tidligere Canon-modeller. Kan like gjerne f.eks. være en helt ny modell, f.eks. 650D eller noe sånt (inntrykket er iallefall at det virker mindre og "billigere" enn både 5D'ene og 7D), så det skal altså ikke forundre meg om de kommer med en helt ny og "mindre" modell i en rimeligere prisklasse....! Artig med mer eller mindre "kvalifiserte" gjettinger iallefall! Den første modellen har integrert grep, så tror ikke det er et 650D, ligner dog på 1Dx. Jeg har også en 7D hvis du ser på blits-skoen på de tre første bildene så er det forskjeller der, samt hvordan prismehuset er bygd opp, bla. annet så er det ikke innebygget blits på det kameraet, samt at printknappen har en funksjon til. Endret 27. januar 2012 av Nautica Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Den første modellen har integrert grep, så tror ikke det er et 650D, ligner dog på 1Dx. Jeg har også en 7D hvis du ser på blits-skoen på de tre første bildene så er det forskjeller der, samt hvordan prismehuset er bygd opp, bla. annet så er det ikke innebygget blits på det kameraet, samt at printknappen har en funksjon til. Mulig du har rett ang. den første modellen ja...., noe nytt er det iallefall.... Ser nå det du påpeker vedr. den andre, den ligner nok mest på en 7D, så mulig det er ny utgave på gang da. Printknappen har som du viser til en funksjon til, ser nå også at MENU knappen er lenger opp enn på min 7D, i tillegg ser jeg en knapp rett under joysticken (hvor det bare er et innfelt svart rundt lite felt på min 7D, og så er skjermen mer lik 16:9! Kanskje det er en 7D II e.l..... ! Time will show! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 @smort1 - tipper du gjettet 650D ettersom huset ser lite ut i forhold til objektivet. Men det er nok heller objektivet som er digert. Nærmer seg størrelsen på et lite kystfort-batteri. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Tror ikke på at det er 7D-etterfølgeren - tror det er fullframekamera. Ingen blits på huset. Ikke noe behov for så stor pentaprisme at man ikke får plass til blits hvis det ikke er så stor sensor og dermed mattskive som på et fullframehus. Godt poeng det! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) @smort1 - tipper du gjettet 650D ettersom huset ser lite ut i forhold til objektivet. Men det er nok heller objektivet som er digert. Nærmer seg størrelsen på et lite kystfort-batteri. Kanskje det ja, blir vel lurt av både objektiv og perspektiv i slike bilder, men artig lell... Objektivet ligner faktisk en L60-canon også, når du først kommer inn på sammenligninger.... Endret 27. januar 2012 av smort1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Nærmer seg størrelsen på et lite kystfort-batteri. Jepp Lenke til kommentar
morlie Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 må si jeg liker joysticken på batterigrepet! har lenge irritert meg over dette når jeg skal velge fokuspunkt! (Ikke at det er noe stort problem å fokusere for så å rekomponere, men er noe jeg har savnet for kjapp bytting. Men, om jeg er blitt så inbitt i rekomponeringen at en ekstra joystick vil endre arbeidsflyten min? er nok fare for det gitt ) Lenke til kommentar
arthon Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 En ganske lang tråd på dpReview hvor begge kameraene blir "dissekert" ganske effektivt: http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1032&thread=40403206 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Ja det e iallefall nokka på gang og uansett om det e en ny 5D eller en ny /D eller begge deler så trur jeg at jeg tør vedde på at det står en x bak Den 1 Lenke til kommentar
to88he Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Ut i fra bildene og bedømme ser dette ut som 1DX og 5DIII. Det minste kameraet har ikke innebygget blits, noe som straks sier meg at dette er ett fullformatskamera. http://blog.apertureacademy.com/2012/01/canon-200-400mm-and-600mm-prototype.html Endret 31. januar 2012 av to88he Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Ja får bare håpe at 5Dx lanseres snart, er rimelig sikker på at det blir mitt neste kamera :-) Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 De fleste rykter jeg har sett peker mot en lansering i slutten av måneden, så får vi se. Har egentlig sagt jeg ikke skal ha FF, men skal jo til statene til sommeren....... To be continued Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Siste fra Canonrumors, 5Dx og 5D Mark III: 5Dx: 45 mpx 3,4 fps 61 points AF iso 100-6400 5D mark III: 22 mpx 6,9 fps 61 points AF iso 100-25600 Dersom dette viser seg å stemme er det noe for enhver her. Endret 10. februar 2012 av Frijazz Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Siste fra Canonrumors, 5Dx og 5D Mark III: 5Dx: 45 mpx 3,4 fps 61 points AF iso 100-6400 5D mark III: 22 mpx 6,9 fps 61 points AF iso 100-25600 Dersom dette viser seg å stemme er det noe for enhver her. Om det stemmer så går jeg nok for sistnevnte vil jeg tro .. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Mars muligens, ser det er kommet ut annonse ang lærebok for 5D MK lll http://www.chapters.indigo.ca/books/Canon-EOS-5D-Mark-III-Garcia/9782744094385-item.html?ikwid=5d+mark+iii&ikwsec=Home&cookieCheck=1 Lenke til kommentar
DrSnap Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Håper på det samme , men om du ser på han som har skrevet boken ,så virker det ikke så han har noe "grunn" til å skrive lærebøker ang foto.(Gjerne litt tynn grunn) Er også litt skeptisk til at det kommer "lærenok" før det er et kamera på markedet...Hvor god er den boken ? :XD edit:Han har visst en nobelpris i litteratur,Men lærebok om foto liksom hmm?!?!?! Mulig jeg tar heeelt feil her.Bare fikk en magafølelse Endret 13. februar 2012 av DrSnap Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Han har visstnok skrevet om både 60d og 7d fra første, og Pearson er en av verdens største forlag på akademiske bøker. 2 Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 I følge www.canonrumors.com er det snakk om en skrivefeil eller noen som legger ut falske rykter. ISBN viser til en bok om 5D MK II Ikke vet jeg, det kommer når det kommer Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Siste fra Canonrumors, 5Dx og 5D Mark III: 5Dx: 45 mpx 3,4 fps 61 points AF iso 100-6400 5D mark III: 22 mpx 6,9 fps 61 points AF iso 100-25600 Dersom dette viser seg å stemme er det noe for enhver her. Uffameg, sistnevnte der høres faretruende nok ut som noe jeg kunne tenke meg, spørs om lommeboken er enig i en evt. lanseringspris... Noen som husker hva 5DII lå på ved lansering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå