Gå til innhold

Cataclysm - Hvorfor jeg vet det blir et bra spill

Anbefalte innlegg

Leser veldig mye om spillere som sier at Cataclysm kommer til å ødelegge world of warcraft. Mange som jeg spilte med online på wow, har også fortalt at de vil slutte å spille, pga Cataclym "Ødelegger" spillet. Jeg er uenig i det, og her grunnen er ganske enkel:

*Alle blizzard spill er godt rangert, alle er rangert som noen av tidenes beste spill, som:

- World of Warcraft: Verdens største MMO

- World of Warcraft, Wrath of the Lich King: et av verdens mest solgte spill, kritikerrost.

- Starcraft: Verdens mest populære strategispill

- Starcraft 2: Oppfølger til verdens mest populære strategispill, som også ser ut til å ta forgjengerens plass

- osv

Alle spillene fra blizzard er kritikerrost, fra "the lost vikings" fra 1993, til Starcraft 2 fra 2010. Jeg forstår at det blir stilt spørsmål til cataclysm. Å forandre verden er en stor risk blizzard gjør, for de risikerer å fjerne mye av nostalgien i wow, som er en viktig faktor for veldig mange spillere.

Jeg for min del elsker å gå gjennom Durotar, og høre på "Orgrimmar" låten. Det er for nostalgien, som gir meg mer lyst til å spille, siden det vekker opp gode minner fra 2005. Jeg også stiller spørsmål til dette, om dette er lurt. Historien til Warcraft er spilt opp, og historien har gått "forbi" historien vi får vite i Warcraft III: The Frozen Throne, med Arthas død.

En god historie er alltid en viktig faktor i et spill, og det er få spillere som spiller et spill uten en drivende historie. Azeroth er også hvor det viktigste av historien i Warcraft foregår, og det er grunnen til at Blizzard vil sende spillerene tilbake til Azeroth.

Hvordan kan vi være sikker på at det blir et bra spill? Du kan aldri være 100% sikker på noe, spessielt ikke når det gjelder PC/MAC - Spill. Men vi kan betrygge oss på dette:

*Blizzard vet hva de gjør, med omtrent 6 års erfaring med et aktiv MMO

*Blizzard hører på spillerene, men gjør også nyskapning

*Blizzard har alltid en drivende historie

*Blizzard leverer alltid kvalitet

Så hva kan vi håpe på? Vi får vell alle håpe på et nyskapende spill, som fremdeles holder den gamle wow igang. Et spill som skaper azeroth på nytt, men beholder nostaligien :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øhm, sier folk at de skal slutte fordi Cataclysm kommer og det vil ødelegge WoW? Den har jeg virkelig ikke hørt før men men, dem om det. Om de slutter så plager da ikke det meg.

Jeg har. Mange, mange ganger. Jeg har selv vært en av dem.

Så kom jeg inn i alphaen i mai.

Nå kommer det ikke fort nok. :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg posta i feil thread, MEN nå i denne. :)

Jeg har spilt wow siden omtrent litt etter at crusade kom ut, og jeg skjønner godt hva folk mener når de snakker om nostalgi.

Samtidig sett fra en ny spillers synspunkt, har nok blizzard skjønt at siden det ikke vil være aktuelt å lage en 'wow 2.0', så må de lage spillet på nytt ved å 'oppgradere' nybegynnerverdenen også.

Men jeg sier ikke at det er en dum ting, nå som jeg vil tro blizzard har laget tonnevis av nye quests for lvl 1-60+++, så vil nok mange gamle spillere også ha glede av å starte en ny karakter og spille gjennom den nye versjonen av azeroth, noe som nok mange har kviet seg for pga at svært mange quests og stories vil bli gjentatt.

For meg gir dette meg en sjanse til å legge fra meg gode gamle Netherild, en night elf hunter som har sett 80 sesonger, og endelig få laget meg en saviour på en pvp server! ;)

Lenke til kommentar

I BC følte jeg at Wotlk kom til å "ødelegge" mye fordi jeg likte den daværende situasjonen i BC. Nå i Wotlk bare gleder jeg meg til en ny expansion siden jeg føler jeg er ferdig med Wotlk.

Blir deilig med rated BG's, PVP endringer og nytt PVE content!

Kan ha noe med at class'en han spiller "blir ødelagt" for han?

Endret av Beneath
Lenke til kommentar

Blizzard hører på spillerne, vel hvilken del av spillerne? For det meste de som gråter høyest synes jeg. De gir etter for de aller dårligste spillerne, ikke de gjennomsnittlige som det finnes flest av. De har også hatt en rar raid oppsett, vi har hatt easy mode(aka vanlig mode) og heroic mode aka hard mode. Hvorfor er skikkelig normal mode?

Og nei jeg ville aldri i livet brukt wotlk som et argument på at cataclysm blir bra. Det er et makkverk i forhold til det som blizzard til vanlig leverer. Eller på en måte kan det være et bra argument også, for blizzard går neppe i samme fella to ganger?

Ellers enig og gleder meg veldig til å spille wow 2. Det blir herlig med forandringer over hele linja, men kjenner jeg får litt "panikk" når jeg tenker at instance x, item x, og området x ikke eksisterer mer og at jeg aldri kan få tak i det mer. Tror det fort går over, for alle slike gamle nostalgi items jeg har, ligger og råtner i banken, og blir aldri brukt.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Blizzard hører på spillerne, vel hvilken del av spillerne? For det meste de som gråter høyest synes jeg. De gir etter for de aller dårligste spillerne, ikke de gjennomsnittlige som det finnes flest av. De har også hatt en rar raid oppsett, vi har hatt easy mode(aka vanlig mode) og heroic mode aka hard mode. Hvorfor er skikkelig normal mode?

Og nei jeg ville aldri i livet brukt wotlk som et argument på at cataclysm blir bra. Det er et makkverk i forhold til det som blizzard til vanlig leverer. Eller på en måte kan det være et bra argument også, for blizzard går neppe i samme fella to ganger?

Ellers enig og gleder meg veldig til å spille wow 2. Det blir herlig med forandringer over hele linja, men kjenner jeg får litt "panikk" når jeg tenker at instance x, item x, og området x ikke eksisterer mer og at jeg aldri kan få tak i det mer. Tror det fort går over, for alle slike gamle nostalgi items jeg har, ligger og råtner i banken, og blir aldri brukt.

Har du en link til et sted hvor det står noe om wow 2? Har bare hørt at blizz sitt neste mmo ikke ble wow 2, osv. :)

Lenke til kommentar

Det har kommet et par fine nye features, men på det store og det hele, så skuffet TBC, og WOTLK skuffet ennå mer. Særlig på design av instances, som jeg synes er det viktigste i spillet.

Jeg skjønner at Blizzard tenker på å ha så mange kunder som mulig. Men, det har blitt for lett. Det finnes knapt en mob i hele spillet som ikke kan soloes lett. Rare world specific mob drops (ref. f.eks. crusader formula enchant, twink items o.l. i classic) er stort sett borte i expansions. Outdoor bosses er borte. 5 man instances er latterlig lette og kan facerolles. Hvor ble det av dette med at man måtte følge med og tenke litt over hva man gjorde? Eneste som skjer nå, er at tanken charger inn, tanker 7 mobs på en gang, mens alle spammer aoe. Det er ingen pulling, ingen kiting, ingen crowd control. Folk vet knapt nok hva aggro er for noe.

Ingen trenger å tenke over hvilke debuffs de får på seg. Hva som er egenskapene til forskjellige mobs, hvilket element en spell hører hjemme i og slikt. Det eneste dps trenger å bry seg med, er gearscore og rotation. Du har rett og slett mindre fordeler av å ha større erfaring og kunnskap som spiller enn det man hadde før. Det suger.

Noen hevder at det har "blitt mindre grind". Javel? 5 man heroics = grind. Kjedelig grind. Dailies er grind på rasjonering. Tilogmed farming i Tyr's hand var mer utfordrende og interessant enn å drive å rase gjennom 5-man WOTLK heroics. Hva sitter man igjen med som ikke er meningsløs grind? Kanskje Ruby Sanctum og/eller ICC en gang i uka.

I TBC måtte man hvertfall tenke litt på et par av bossene (Mechanar f.eks.). Men nå er det stort sett bare pew-pew. Dette understrekes bare ennå mer av at folk får ez-mode epics kastet etter seg - noe som gjør at masse content blir liggende brakk, fordi den naturlige progresjonen er fullstendig ugyldigjort av badge gear. Da tenker jeg f.eks. på Naxx, Ulduar, EoE, som man bare gidder snuse litt på dersom man har weekly badge quest der inne. ToC er det vel noen som tar fremdeles, men da må du regne med at drittungene ragequitter dersom de ikke steamroller hele greia.

Ikke bare gjør dette mesteparten av WoW til et kjempestort snork, men det viser også at itemization i WOTLK er helt på jordet.

/rant

Endret av Rata101
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge de begynner å tenkte kvalitet fremfor kvantitet blir det bra. Mange spennende features som mastery/talents og nytt raidoppsett kan bli bra. Som nevnt, vanskelighetsgraden må opp - kraftig. De gamle aspektene som realm raidbosser, unike proffession items (BOP items), innføring av gode gamle epics, skalering av items/stats osv. TBC var ikke så ille i mine øyne, men WOTLK er en gedigen kommers flopp. Og copy + paste av item looks er og forblir fyfy og selveste Blizzard burde holde seg for gode for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...