Dravde Den Feite Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hei og hallo. Har nå ganske lenge drømt om en nettserver i huset, og endelig fant jeg en som fyller mine behov, Netgear ReadyNAS Duo RND2110 1TB ! Er det noen som har positiv / negativ respons på denne, som ønsker å dele den? Ser også på vedlagt youtube video (på produktsiden) at man kan logge seg inn på serveren ifra andre steder, er det noen som har en liten enkel forklaring på dette? Edvard Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg har hatt denne boksen i ca 2mnd nå og må si meg storfornøyd med den. Den har støtte for alt man kan ønske seg av funksjonalitet, lista er egentlig for lang å dra frem her så jeg anbefaler deg å ta en titt på Netgears produktsider. Selv bruker jeg den som en media server for bilder, musikk og film i samarbeid med en AC Ryan Playon Mini og den fungerer 100% til dette via trådløst nettverk. Dette er en meget avansert boks med masse funksjoner og vil tilfredstille den mest kresne hjemmebruker. En ting som kanskje skal nevnes er at det kan ta litt tid å legge inn alt man har av data på den da hastigheten begrenses noe hvis man ikke har NASet tilknyttet en UPS. Dette pga at den pga sikkerhetsgrunner kjører caching av filene for å forhindre datatap ved et evt strømbrudd. Overføringshastigheten med caching ligger på mellom 15-20Mb/s. Hvis du skrur av cachingen så skal du kunne få rundt 35Mb/s. Uansett så kan jeg anbefale dette NASet på det varmeste, det er antagelig den beste investeringen jeg har gjort på årevis. Du kan lese mer i denne tråden hvor vi har diskutert denne boksen for en stund tilbake. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1248711 Lenke til kommentar
Dravde Den Feite Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Jeg har hatt denne boksen i ca 2mnd nå og må si meg storfornøyd med den. Den har støtte for alt man kan ønske seg av funksjonalitet, lista er egentlig for lang å dra frem her så jeg anbefaler deg å ta en titt på Netgears produktsider. Selv bruker jeg den som en media server for bilder, musikk og film i samarbeid med en AC Ryan Playon Mini og den fungerer 100% til dette via trådløst nettverk. Dette er en meget avansert boks med masse funksjoner og vil tilfredstille den mest kresne hjemmebruker. En ting som kanskje skal nevnes er at det kan ta litt tid å legge inn alt man har av data på den da hastigheten begrenses noe hvis man ikke har NASet tilknyttet en UPS. Dette pga at den pga sikkerhetsgrunner kjører caching av filene for å forhindre datatap ved et evt strømbrudd. Overføringshastigheten med caching ligger på mellom 15-20Mb/s. Hvis du skrur av cachingen så skal du kunne få rundt 35Mb/s. Uansett så kan jeg anbefale dette NASet på det varmeste, det er antagelig den beste investeringen jeg har gjort på årevis. Du kan lese mer i denne tråden hvor vi har diskutert denne boksen for en stund tilbake. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1248711 Tusen takk for svar ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå