Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

sosialt dum, hjelp

Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Som 13-åring droppet jeg ut av skolen at jeg ble mobbet på skolen, og det førte til masse andre problemer som førte til at jeg ikke torde å gå på skolen. Jeg tok hjemmeundervisning, og første og andre VGS som hjemmeundervisning også. Så etter 5 år med hjemmeundervisning, hvor jeg har knapt gått utenfor huset i de første 4 årene, begynte jeg på sisteåret @ VGS i en vanlig klasse på en offentlig skole.

Jeg har kommet meg i det siste, har trent med vekter, og det synes godt. Når jeg ser meg i speilet ser jeg at jeg ikke ser så verst ut, det har jeg merket godt de første dagene på skolen. Mange jenter har kommet bort til meg og snakket med meg, og mange bare gir meg blikk hele tiden.

Eneste problemet er at jeg "ligger" etter sosialt sett, og jeg har heller aldri vært noe sosial verdensmester. Idag spurte en jente som var interessert i meg om jeg ville være med på fest, jeg sa at jeg skulle tenke på det.

Jeg har aldri vært på fest, men jeg er redd for å drikke å spy, redd for å miste kontrollen, og jeg err ikke flink sosialt så jeg tror jeg kommer til å drite meg kraftig ut i tillegg.

Jeg vil jo ha venner og kjæreste, men må jeg virkelig feste og drikke? Det virker som om alle gjør det, så jeg føler gruppepress på en måte. Gruer meg som bare faen til russetiden, vet ikke hva jeg skal gjøre / hvem jeg skal gå med, før eller seinere vil jo alle i klassen finne ut hvor socially awkward jeg er.

Og hva skal jeg gjøre for at jentenes interesse bare ikke skal dabbe av? De tar initiativ kun pga. utseendet mitt, og jeg er glad for det men hva i all verden skal man snakke om med jenter, jeg er helt clueless, vil ikke at det ender opp med en pinlig stillhet hele tiden, enda det gjør det :(

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan begynne med å puste dypt inn og ut... Det å takle nye situasjoner er en del av livet, og folk rundt deg møter nye situasjoner som de også må takle hele tiden. Den usikkerheten du føler til å feste og bli akseptert av andre deler du med mange mange andre.

Det er heller ikke noen grunn til at du må drikke hvis du skal på fest. Bare kult med noen som har disiplin nok til å være edru. Sikkert flere av jentene som setter pris på det og. Men hvis du kun tar med 2-3 halvlitere så er det en god start. Ikke nok til å bli full, men langt ifra så mye at du spyr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...