Gå til innhold

PC i deler til 9-10k. Ser oppsettet greit ut?

Anbefalte innlegg

Ang. minne:

Om trådstarter velger 4x1GB er det utelukkende pga to faktorer:

1) fordi overklokking ikke er et tema. Mange,(eller de fleste hovedkort) oppnår ikke samme overklokk med fire brikker som med to brikker.

2) Pris, samt ikke noe ønske om å utvide noe utover 4GB i framtiden

De fleste velger 4GB i 2x2GB fordi det er det som er standard idag, sammen med 64bit operativsystem. Ytelsesmessig er det ikke noe fordel å kjøre 4x1GB framfor 2x2GB. Skal du kjøre 32Bit system, dvs standard winXP for de fleste, trenger du strengt tatt ikke mer enn 2GB. Da kan pengene heller legges i grafikkløsning da det vil gi mer ytelse for pengene enn i minne.

Konklusjon: nei- det er ikke bedre at alle RAM-slottene brukes.

Spørsmål 2; Du vil med stor sansynlighet klare deg med det linkede trådløskortet. Har du googlet modellen + problemer ?

Spørsmål 3: Du har fått flere innspill, men hvor stor er sjansen for at du skal kjøpe ett ekstra grafikkort? Om du går for 650 eller 750w vil du nok klare deg. Let litt hos Tomshardware eller google "5850 crossfire power consumption" eller se her

Ellers kan du kikke i denne tråden om opplåsing av AMD cpu'er

Endret av torfinns
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. minne:

Om trådstarter velger 4x1GB er det utelukkende pga to faktorer:

1) fordi overklokking ikke er et tema. Mange,(eller de fleste hovedkort) oppnår ikke samme overklokk med fire brikker som med to brikker.

2) Pris, samt ikke noe ønske om å utvide noe utover 4GB i framtiden

De fleste velger 4GB i 2x2GB fordi det er det som er standard idag, sammen med 64bit operativsystem. Ytelsesmessig er det ikke noe fordel å kjøre 4x1GB framfor 2x2GB. Skal du kjøre 32Bit system, dvs standard winXP for de fleste, trenger du strengt tatt ikke mer enn 2GB. Da kan pengene heller legges i grafikkløsning da det vil gi mer ytelse for pengene enn i minne.

Konklusjon: nei- det er ikke bedre at alle RAM-slottene brukes.

Spørsmål 2; Du vil med stor sansynlighet klare deg med det linkede trådløskortet. Har du googlet modellen + problemer ?

Spørsmål 3: Du har fått flere innspill, men hvor stor er sjansen for at du skal kjøpe ett ekstra grafikkort? Om du går for 650 eller 750w vil du nok klare deg. Let litt hos Tomshardware eller google "5850 crossfire power consumption" eller se her

Ellers kan du kikke i denne tråden om opplåsing av AMD cpu'er

Utrolig bra og hjelpsom kommentar! +1 :)

Jeg går nok for 2x2, og jeg har allerede byttet ut strømforsyning til 750w. Da skal jeg lese litt i den tråden du linket til, og bestemme meg for prosessor, før jeg bestiller!

Endret av Therifas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...