johkri Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Heihei. Jeg har nå satt sammen denne PCen for ørtende gang og har et nytt problem. Jeg har startet opp maskinen flere ganger nå og sjekket alle kontakter, ram-slots, skjermkortene(siden jeg først bare så det som at det ikke kom noe bilde) og ikke kommet noen vei. Jeg har også resetet CMOSen, om jeg har utført det riktig. Det mest hjelpsomme jeg kan finne på nettet er at det kanskje kan være cpu-kjøleren min som har litt for dårlig kontakt med CPUen(noe som skjer når man prøver å flytte litt på den). Jeg har satt på en ny kjøler siden sist, og tatt på ny kjølepasta(rengjort og alt det der også såklart), og tenker at det kan være litt for lite kjølepasta under eller noe lignende. Er det noen som har noen andre forslag jeg kan prøve ut, eller som mener at jeg bare burde ta på ny kjølepasta og påmontere kjøleren igjen? Jeg setter stor pris på hjelp og beklager om det er noe mer jeg burde tatt med her. Lenke til kommentar
johkri Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 (endret) det kan vel også sies at alt alt ser ut til å kjøre som normalt(vifter, lys etc). det forekommer ingen piping, mulig det er fordi det ikke er noen høyttaler til å pipe(tror jeg). som nevnt jobber ikke cpuen på noe tidspunkt og skjermen finner ikke noe signal. Sikringen har også gått flere ganger når jeg prøver å starte opp maskina.. jeg vet ikke om dette kan ha noe å si... Endret 25. august 2010 av johkri Lenke til kommentar
johkri Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Jeg har gjort det jeg sa.. jeg tok av kjøleren til CPUen, jeg tok ut CPUen, jeg renset bort den gamle kjølepastaen, tok på ny og satte det inn igjen.. ingen forbedring. Faen altså. Er det ingen som har noen forslag? Jeg må kanskje bare slenge den til service ett eller annet sted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå