Gå til innhold

kjøpe akustisk gitar og dvd læring

kroghern96

Anbefalte innlegg

hei, jeg har lyst til å begynne å spille akustisk gitar, har lyst på en helt enkel og vanlig akustisk gitar, noen som vet om en bra butikk i drammens område, en bra nettside, eller en spesielt bra gitar til en billig pris?

Har også tenkt på å kjøpe meg ett sånt hjemme læring dvd, noen som vet om ett spesielt bra?

PS: Har aldri spilt gitar før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde skaffe deg Lillebjørns Gitarbok. Det er en veldig bra bok! Når det kommer til kjøp av gitar ville jeg valgt noe billig som du liker, og heller oppgradere senere hvis du mestrer det. Min personlige mening er stål ovenfor nylon, men det varier jo på hvordan musikk du vill spille osv. Selv har jeg begge deler =)

Dra å se litt i en musikkforretning, prøv gitarer av flere typer og hør med de som jobber der. Min erfaring er at de som regel har peiling. Desverre bor jeg ikke i drammen, men i Oslo er det mange forhandlere.

Fra Jernbanetorget gå opp Karl Johan så ligger det en inn andre (hvis jeg husker riktig) gata til venstre, der kjøpte jeg min første el-gitar. Alright peeps =)

på nettet har du gitarhuset.

Lenke til kommentar

kan jeg lære meg å spille gitar fra boka? jeg vet absolutt ingenting om gitar:P og hvordan finner jeg en god gitar for meg? jeg vet jo ikke hva som passer meg når jeg ikke kan spille gitar?

Jeg hadde aldri rørt en gitar når jeg startet, men ved hjelp av den boka gikke det greit. Den forklarer ting på en enkel måte og inneholder gode løsninger for øvelse. For eks, finger øvelser eller skala. Det er også mye informasjon og nyttig lære du kan plukke opp i den.

Det blir litt vanskelig å forklare over nett hvordan gitar du burde kjøpe, men min første gitar var noe av det billigste jeg fikk tak i. Det var nylonstrenger, og hadde ikke like mange bånd som andre alternativer, men som sagt billigst. Rundt tusenlappen.

Får du litt hjelp ved siden av boka, av en venn eller youtube. Så er det ikke noe problem å lære seg, men husk å ha motivasjon. Når du blir bedre kan du kjøpe deg en sikkelig sweet gitar, og da vet du sikkert mer om hva du vil ha selv også + at det blir så digg når du går fra en billig gitar til en kvalitets gitar =)

Endret av venture
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...