vikingkylling Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Etter et tiår kom endelig Starcraft 2 i butikken, og "alle" gikk berserk og kjøpte det på releasedagen. Battle.net streiket stadig første dagen, og folk roste det opp i skyene. Når har det gått en stund, og hysteriet har lagt seg. Hvordan opplever folk spillet nå? Jeg kan gi mine tanker rundt det etter å ha spilt en god del. Da jeg startet SC2 første gang ble jeg møtt av en svært ryddig og bra hovedmeny, og det tok ikke mange sekundene før jeg fant akkurat det jeg lette etter. Alt er polert, pusset og justert til det skinner. Vi har achivements, portretter til rofilen vår, challenges, skirmish, et campaign, online og så videre og så videre. Alt var svært bra, og jeg har ingenting å utsette på det. Det første jeg gjorde var å starte Campaign. Den vil strekke seg over tre spill, så det var bare å sette i gang. Filmene er svært bra laget, og ulikt en standard mission briefing får vi nå leve oss inn i historien til hovedpersonen. Meget bra, hele veien. Selve oppdragene er interessante og svært varierte, og en del vil påvirke hverandre. Vi får nye enheter basert på hvilket oppdrag vi velger, så velger du "feil" kan det bli irriterende vanskelig. Jeg valgte for eksempel bort oppdraget hvor vi får flammekaster, noe jeg angret på da jeg ble angrepet av en drøss zerglinger. Kun nærkampsvåken og fiende med flammekaster er en dårlig kombinasjon... Nå er det ikke akkurat første gang vi får enheter basert på hvilket oppdrag vi velger, men det er en bra detalj. Online har jeg bare så vidt prøvd, men det funker også glimrende. Spill noen treningskamper for å finne ligaen din, og spill så mot folk som er like gode eller dårlige som deg. Ingenting å utsette der heller. Men likevel er det noe som mangler. Jeg vet ikke helt hva det er, men noe er det. Det er et glimrende spill på alle måter, men det kan sammenlignes med en Ferrari uten stereoanlegg. Bilen fungerer helt fint og går fra null til hundre og femti mer enn raskt nok, men hva er vitsen om du ikke har musikk dundrene ut av høytalerne? En Ferrari blir aldri kjedelig å kjøre, men uten musikk får den ikke utnyttet potensialet heller. Akkurat sånn er Starcraft 2. Kanskje er det fordi det kun er Terran i kampanjen, eller fordi jeg har mistet følelsen av å kunne glede meg til det. Det neste jeg gleder meg til blir Starcraft 3, men i mellomtiden får vi hele to expansions til SC2. De vil nok bli svært bra, men bare mer av det samme. Vi snakker jo tross alt expansions laget hovedsaklig for å fortsette historien, ikke fullverdige spill. Så hva synes dere? Ble SC2 så bra som dere håpet, eller deler dere skuffelsen min? Endret 25. august 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det som manger er chatrooms, muligheten for å lage clans, muligheten for å hoste maps med en tittel + passord. Et rankingsystem som ikke er delt inn i divisjoner. LAN support. Og invitere folk til customgames uten å måtte legge de til i vennelista. Det er vel bare Bnet, SC2 har jeg ingenting å utsette på Savner Lurkers bare :\ Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Divisjoner holder på enormt mange kunder for Blizzard. Istedefor for å være bronze rank 5864, kan man være rank 10 i sin divisjon. Er nok utslagsgivende for at en del gidder å spille, spesielt mange casuals. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Jeg har egentlig ingenting å utsette på SC2, men det er noe som mangler. Aner ikke helt hva det er, men noe er det. Jeg foretrekker helt klart ligaer online. For all del, jeg harw ingenting i mot å være nr 188652 på listen, men nr 6 i min gruppe høres litt bedre ut. Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Det som manger er chatrooms, muligheten for å lage clans, muligheten for å hoste maps med en tittel + passord. Et rankingsystem som ikke er delt inn i divisjoner. LAN support. Og invitere folk til customgames uten å måtte legge de til i vennelista. Det er vel bare Bnet, SC2 har jeg ingenting å utsette på Savner Lurkers bare :\ + Liker ikke at man i 2v2 random kan møte 2 som spiller sammen, burde vært helt tilfeldig sammensatt. Eller iallefall slik at man slipper få en bronze på laget og spille mot to kamerater som er diamond/plat. Har skjedd meg et par ganger og det suger rottepung. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Øh, i 2v2 er det jo meningen at man skal spille sammen? Ellers ville det jo vært kalt Free for all? Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Tror han mener et team med folk som kjenner hverandre og har planlagt å spille i motsetning til en 2v2 random hvor du får assignet en villkårlig partner. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 /sarcasm off... Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Divisjoner holder på enormt mange kunder for Blizzard. Istedefor for å være bronze rank 5864, kan man være rank 10 i sin divisjon. Er nok utslagsgivende for at en del gidder å spille, spesielt mange casuals. Jeg ser den, skjønner godt at de har gjort det slik. Plager meg egentlig ikke noe særlig når jeg tenker meg om. Siden vi har sider som sc2ranks.com (: Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Det jeg ikke klarer å slutte å irritere meg over er enten/eller-valgene man må ta. At man ikke skal kunne velge samme mission og f.eks. velge Tosh og ikke Nova, når man valgte Nova sist, er tåpelig. Man må drive og sjonglere med savegames. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Men Nova er jo bare en liten jente, så du velger vel automatisk Tosh uansett? Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Spørsmålet er kanskje om ghost eller spectre er best. Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Må ikke tenke så mye over de valgene der. Er plenty av gode units research og om man ikke velger den som nødvendigvis er "best" så kommer man seg lett igjennom. En ting som kan være greit å tenke på tho er på siste mission, hvertfall om du spiller brutal. Om du ikke har researcha mind control towers så dreper du ut air units i mission før siste slik at du slipper broodlordsa Og som gyro sier. Bnet 2 er det største skvipet blizzard har klart og skrape sammen og det var det som gjorde at sc2 tok et år ekstra å lage Chatrooms, clans, tournaments, real customgame setup, Game stats som i wc3, muligheten for å se replays sammen som i broodwar!, Lan games(Bnet er ikke oppe engang hele tiden slik som de lovde). Endret 21. september 2010 av Wishb0ne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå