MK99 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hei. Jeg er helt utenfor når det gjelder data generelt egentlig. Har en bærbar pc fra Acer og modem fra Ventelo. Bruker kabel fra modemet til pc, og til PS3. Har nå kjøpt en D-link Wireless N router DIR-635 for å slippe og sitte på ett sted med data'n, og ha en lang kabel over gulvet og bort til playstation. Jeg trenger hjelp til hvordan jeg skal koble dette og få det til å fungere. Husk at jeg er noob a, så ikke gi meg så mye ukjente ord og navn Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg tror du bare kan koble en kabel mellom DIR-635 sin internettport og modemet. Deretter kobler du nettverkskabel mellom PC og router for å sette den opp. Logg inn på http://192.168.0.1 og logg deg inn med admin. Der velger du å sette opp trådløsnett (WLAN) med ny SSID (valgfritt navn på nettverket) og kryptering. Det er best å bruke WPA2 og en unik kryptering du ikke finner i en ordbok. F.eks MK99erENtøffing. Får du spørsmål om tilkobling til internett, så bare bruk automatisk. Lenke til kommentar
MK99 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Jeg tror du bare kan koble en kabel mellom DIR-635 sin internettport og modemet. Deretter kobler du nettverkskabel mellom PC og router for å sette den opp. Logg inn på http://192.168.0.1 og logg deg inn med admin. Der velger du å sette opp trådløsnett (WLAN) med ny SSID (valgfritt navn på nettverket) og kryptering. Det er best å bruke WPA2 og en unik kryptering du ikke finner i en ordbok. F.eks MK99erENtøffing. Får du spørsmål om tilkobling til internett, så bare bruk automatisk. OK Takk for svar! Da skal jeg forsøke meg på det senere idag, så kommer jeg tilbake med hvordan det gikk. Lenke til kommentar
MK99 Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Takk for hjelpen. Det fungerte greit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå