Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? Fikk en vare for mye.


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en billig projektor på nettet, den ble ødlagt ganske raskt og igjennom hele VM og Tour de france var den på reperasjon tross alt mine klager. Jeg fikk den endelig tilbake for noen uker siden, men den var feilaktig sammensatt fra reperatør. Så jeg måtte retunere den. Tok kontakt med selger og forklarte hva som hadde skjedd. (jeg hadde også tryglet om ny projektor, men siden mangel av en projektor var tydeligvis ikke regnet som en vesentlig mangel fikk jeg ikke dette.)

 

Selger ga meg da en helt ny projektor, og sa at jeg trengte ikke å ta kontakt meg reperatøren det ordnet dem. I dag fikk jeg en hentelapp på noe som jeg trodde var en vare fra en annen butikk til min store overaskelse var det den gamle projektoren.

 

Nå sitter jeg her med 2 projektorer og det rette er vel å retunere 1 av dem? Er det ulovelig av meg å beholde begge? Men jeg er en ganske ærlig person og ringer dem i morgen og hører, kanskje jeg tilbyr meg å kjøpe den ene projektoren billig slik at jeg kan bruke den i et 3D oppsett.

 

 

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville solgt nummer to på finn og brukt penga til en real fyllekule.

 

Eller ikke.

 

Er det da noe mer å tenke på, sier jo allerede at du skal ringe de i morgen.

 

Joda ringer dem, bare lurte på om det faktisk var ulovelig av meg beholde begge. At det faktisk brøt en lov, men på morale grunnlag sender jeg den tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått, så kan de ikke kreve at du sender den tilbake til dem, bare at du setter den som tilgjengelig så de kan hente den på avtalt tidspunkt. Mener å ha lest det her på forumet et sted.

 

Da sender du dem en e-post, og sier at ettersom du allerede har mottatt ny vare, så kan de få tilbake den gamle. Skriv til slutt at den står tilgjengelig på din bopel for avhenting på et tidspunkt dere kan avtale senere. Om de da sender budbil, Postens Dør til Dør eller kommer selv, er opp til dem. Du skal uansett ikke bli belastet med returkostnader. Henter de den ikke (ikke sikkert det lønner seg å hente en brukt og reparert projektor), så har du to stykker.

 

Da har du loven på din side, og skulle de ikke ha hentet den i løpet av et par måneder, så har de ingenting de skulle sagt, eller noen krav å komme med.

Lenke til kommentar

Jeg har sendt mail til butikken og sagt at jeg har en for mye. Tipper på dem kommer til å sende meg en returlapp i posten, men som sagt så kan jeg kreve at dem henter den på døren min?

Jeg ville argumentert overfor butikken at det eventuelt er problematisk for deg å levere den på posten (hvis det er langt unna, åpningstidene passer ikke med din jobbsituasjon, varen er tung eller lignende), og at ettersom dette er en feil de har gjort, så bør de sørge for at varen hentes på din bopel.

 

Hvis det faktisk er uproblematisk for deg å få den levert på Posten så fremt de sender deg en returlapp, hadde jeg ikke giddet å krangle med forhandler om dette, og bare gjort det for å få saken ut av verden.

Lenke til kommentar

Fikk svar tilbake på mail i dag. Bestod av 1 settning der dem sa; "vi sender en returlapp".

Syntest det er dårlig at dem 1. ikke beklaget at dem sendte den feil, 2. ikke takket for at jeg sa ifra. Hadde det vært min bedrift hadde jeg vært evig takknemmelig for ærlige kunder.

Lenke til kommentar

Enig i at det var vannvittig dårlig. Jeg jobber selv i butikk, og i de tilfeller hvor vi gjør en feil til kundens favør, og kunden sier fra om det, så takker vi på ordentlig måte. Og er det en sak som involverer en del verdier, så har kunden stort sett fått en påskjønnelse i form av en liten gave eller avslag på noe vedkommende uansett hadde tenkt å kjøpe.

 

Dessverre er det alt for få som opplyser butikkene om feil som går i deres egen favør (kun hvis det går i deres disfavør, så sier de klart og tydelig fra). Derfor synes jeg kundene som er ærlige, faktisk fortjener noe i gjengjeld.

 

Når du har klistret på returlappen, kan du sende svar til butikken og si at den står nå klar til sending, så de kan bestille Posten dør til dør for å hente den... vel og merke hvis du faktisk har en ulempe med å selv levere den til Posten da (tyngde, reisestrekning eller lignende). Når de sender deg det svaret de gjorde, synes jeg du har all rett til det.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Svaret fra Marekatten var genialt. Men først hadde jeg nok videresendt mailen til daglig leder i den bedriften med hentydning om at kanskje de burde sende sine ansatte på kundehåndteringskurs/service-kurs. Et gavekort (kommer an på varens verdi) hadde ikke vært å forakte.... Du viser jo ikke bare ærlighet og ønsker å returnere en vare som har en verdi for de, men du viser også til et hull i systemet deres som de burde tette.

Lenke til kommentar

Svaret fra Marekatten var genialt. Men først hadde jeg nok videresendt mailen til daglig leder i den bedriften med hentydning om at kanskje de burde sende sine ansatte på kundehåndteringskurs/service-kurs. Et gavekort (kommer an på varens verdi) hadde ikke vært å forakte.... Du viser jo ikke bare ærlighet og ønsker å returnere en vare som har en verdi for de, men du viser også til et hull i systemet deres som de burde tette.

 

Før jeg hadde vist utagerende kreative vanskeligheter i fohold til returen, ville jeg nok ventet og sett om det kanskje lå et hyggelig brev sammen med returlappen. Ikke usannsynlig at den første beskjeden kun var en kort bekreftelse på at de har mottatt TS sin melding og at de rydder opp på ordentlig vis senere.

G :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg tatt til lærdom, det lønner seg ikke å være en ærlig kunde.

Jeg har fått returlapp. Butikken hadde ingen avtaler med noen leveringsfirma som kunne plukke opp projektoren så den måtte jeg levere selv. Selv da jeg kontaktet dem for 2 gangen nå for samme sak fikk jeg ingen takk for at jeg sa i fra.

 

Sa til dem at det var vanskelig for meg å få sendt projektoren. Dem mente at jeg bare skulle vente til jeg skulle i retning et postkontor med å sende den.

Lenke til kommentar

At dei kunne vist litt meir takksemd er eg enig i, men eg synest og du bevisst går inn for å klage og syte litt her. Med mindre du bur i ei grotte er vel sjansen for at du beveger deg i nærheten av eit postkontor av og til ganske stor. Eventuelt at foreldre eller kjente tar den med.

 

Dei gjorde ein feil og du må gjere ein liten innsats for å hjelpe dei med å få tilbake projektoren. Eg veit sjølv kor lett det er å gjere feil, så at andre er behjelpelege i sånne situasjonar er positivt. Erfaring tilseier og at ikkje alle er like servicebevisst og ydmyke, så eg ventar ikkje at alle skal oppføre seg som eg gjerne skulle sett dei gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...