chrtol Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hei alle på diskusjon.no! Fikk idag mitt nye hovedkort, Gigabyte GA-MA770T-UD3 og min nye prosessor, AMD Athlon || x4 635 idag, har koblet alt opp, 12V,24 pin, kjøler til cpu, og grafikk kort strøm (6pins). Men når jeg hadde koblet opp alt og skulle slå den på, den startet men ingen bilde på skjermen, den står bare å sviver... Noen som har et svar på dette? Det står på komplett.no sine sider at HK støtter Athlon og Phenom prosessorer, mens i manualen står det kun at den støtter Phenom. Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 To spørsmål: Kommer det noen lyder opp når maskinen starter? I så fall hvordan lyder det? og Lyser det noen lamper eller LEDer på hovedkortet som kan signalisere feil? (feks rødt lys ved minneportene) Lenke til kommentar
chrtol Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 To spørsmål: Kommer det noen lyder opp når maskinen starter? I så fall hvordan lyder det? og Lyser det noen lamper eller LEDer på hovedkortet som kan signalisere feil? (feks rødt lys ved minneportene) Kommer ingen bip lyder, men når pcen sviver kjører grafikk kortet 100% speed på vifte i ca 2sek hvert 5 sek. Ingen lamper eller LEDer som signaliserer noe Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) At grafikkortet går for fullt i noen sekunder, kan være at du bare har koblet til en av to strømkabler til grafikkortet. At det ikke kommer noe lyd tyder vel på at du ikke har koblet til SPEAKER til hovedkortet. Det er her ikke snakk om høytalerne som fysisk står utenfor kabinettet, men noen kabler som ligner på kablene som gir strøm til blant annet på -og avknappen. Det skal stå SPEAKER på den. Endret 25. august 2010 av Rallahr Lenke til kommentar
chrtol Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 På skjermkortet er det kun plass til 1 6pin; xfx radeon hd 5750. Skal sjekke opp det der med speaker Lenke til kommentar
chrtol Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 (endret) 3 lange pip kommer det Endret 25. august 2010 av chrtol Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Etter det jeg har sett på nå, tyder det på at det er noe feil med minnet ditt. Vet du tilfeldigvis hva slags BIOS du har (Award, Phoenix eller AMI)? Det du evt. kan gjøre for å test det er å teste en og en minnebrikke i hver slot på hovedkortet for å se om pipingen endrer seg eller om du får startet maskinen. http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/tp/ami-beep-codes.htm Lenke til kommentar
chrtol Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Etter det jeg har sett på nå, tyder det på at det er noe feil med minnet ditt. Vet du tilfeldigvis hva slags BIOS du har (Award, Phoenix eller AMI)? Det du evt. kan gjøre for å test det er å teste en og en minnebrikke i hver slot på hovedkortet for å se om pipingen endrer seg eller om du får startet maskinen. http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/tp/ami-beep-codes.htm Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9 Brukes nå, ser ingen ytre skader på ram brikkene. Har også prøvd alle slotsene og ingen forskjell, pipingen fortsetter Endret 25. august 2010 av chrtol Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Selvom det ikke ser ut som det er noen ytre feil med minnet, kan det være noe feil med det indre. Så du kan teste minnet ditt i en annen datamaskin hvis du kan. Evt. feilteste som jeg foreslo i posten over. Lenke til kommentar
chrtol Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Selvom det ikke ser ut som det er noen ytre feil med minnet, kan det være noe feil med det indre. Så du kan teste minnet ditt i en annen datamaskin hvis du kan. Evt. feilteste som jeg foreslo i posten over. Hvis det ikke er minnebrikken som er problemet, har du en annen forklaring da? Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Da kan det være hovedkortet som det er noe galt med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå