hemo Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Kan det tenkast at programmet ditt har eit val for å bruka små pakker for sending av tata? Saumfar settings/instillingar og sjå om du kan finna noko som hjelper deg i mål! Lenke til kommentar
Haakon(a.k.a. NOViCE) Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hmmm, det burde være en måte å fikse dette problemet på. Håper noen setter seg på saken. Men jeg kan makse inn og ut hastigheten min samtidig. Og jeg kjører ADSL. Det er barei Bittorrent. Sikkert fordi jeg laster ned fra flere peers samtidig. Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg har lenge hatt problemet med upload, men fant i går dette lille programmet som har løst det. Sjekk det ut på http://www.homeqos.com mvh Aireal Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hvis du bruker DU Super Controler til å begrense din opplastnings hastighet litt så vil det går utmerket å laste ned http://www.homeqos.com Lykke til Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Mener at det skal være mulig å forandre størelsen på mottaks "vinduet/rammen"! Men jeg er usikker på om det vil øke hastigheten vesentlig. Kent Lenke til kommentar
Domino Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hadde det vært mulig å lage et P2P program som bruker UDP protokollen, og når fila er "ferdig" nedlastet, sjekker programmet hvilke pakker som mangler og ber om å få disse sendt på nytt? Tenk deg om nå.. For å sjekke den nedlastede filen må maskinen sammenligne den med originalen. Dette ville ta like lang tid som å laste ned filen en gang til! (crc-check o.l. er ikke nok) Lenke til kommentar
Domino Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Mener at det skal være mulig å forandre størelsen på mottaks "vinduet/rammen"!Men jeg er usikker på om det vil øke hastigheten vesentlig. Kent Dette vil kun øke hastigheten marginalt (merket ingenting selv).. At det er mulig skyldes at Windows ikke er optimalisert for så raske linjer Lenke til kommentar
Domino Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Det vil jo være ett fett om det venter til hele filen er ferdig før den ber om pakker som ikke kom frem, eller om det spør etter pakker underveis.. UDP vil nok ikke egnes til P2P. For å få startet sendingen i det hele tatt, vil du måtte sende en request, og dermed er det ikke lenger udp.. UDP = kringkasting. Broadcast over Internett? Haha, ja det kan du tro Bare dropp dette folkens. UDP vil ikke kunne brukes til dette formålet (no way!) og det er ikke mulig eller praktisk å få et program til å requeste lost packets etter nedlasting av en fil.. Og hva mener du med "vil du måtte sende en request, og dermed er det ikke lengre udp" ? For det første... Hverken i UDP eller TCP-sammenheng er det kun den respektive prodtokollen som gjør jobben.. Begge to benytter seg av IP-protokollen for selve overføringen av data. For det andre... TCP/IP stacken alene består av en større mengder protokoller som brukes omhverandre. Det er ikke snakk om at man kun får fordelene av UDP om man bestemmer seg for å hovedsakelig bruke denne protokollen i et program. Andre prototkoller vil fortsatt være tilgjengelige, og benyttes til sitt respektive formål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå