U1ven Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Heisann, jeg og en venn av meg har veldig lyst til å prøve oss ut i markedslivet å få oss erfaring i hvordan du driver en bedrift. Vi går begge VG2, jeg har "spesialisert" meg i økonomi hvorav økonomistyring, samfunns-matte og samfunnsøkonomi er 3 av fagene mine og han går IT og realfag. Vi er meget ferske i dette, men vi har planer å selge gitarstrenger, capo og andre musikkutstyr i starten. Det vi lurer på er hvor mye det koster å etablere en bedrift ekskludert kostnader til nettbutikk og domenet. Har veldig lyst til å ha et .no domenet, men om det viser seg at dette kommer til å koste veldig mye kan det hende vi etablerer oss på et .com domenet. Lenke til kommentar
Lutador Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Det eg foreslår, siden dere går på vidaregåande, er å etablere ei ungdomsbedrift. Så langt som eg veit koster ikkje det noko som helst. Sjekk: http://www.ungdomsbedrift.no/ eller snakk med ein av lærarane dine. Pris på domene varierer, men sjekk one.com. De har masse domener til ein billig peng. Lykke til! Lenke til kommentar
bmw318 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 skal dere starte nettbutikk så blir det en del kostnader i starten, dere trenger domene, regnskapsprogram, penger til markedsføring osv. tar lang tid før men begynner å tjener penger. men ønsker dere lykke til. Lenke til kommentar
Suksessfull Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hvis ikke en av dere går Entreprenørskap & Bedriftsutvikling har dere virkelig gått glipp av en del. blandt annet 1000 kr i sponsorpenger fra Sparebank 1. Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Det eg foreslår, siden dere går på vidaregåande, er å etablere ei ungdomsbedrift. Så langt som eg veit koster ikkje det noko som helst. Sjekk: http://www.ungdomsbedrift.no/ eller snakk med ein av lærarane dine. Pris på domene varierer, men sjekk one.com. De har masse domener til ein billig peng. Lykke til! Har nå hatt kontakt med ungt entrepenørskap, og de er positive til dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå