Gå til innhold

Hvilket Kt133a hk og hvilken pros ?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer litt på å kjøpe et kt133a hk, siden jeg har noen eldre sdram brikker.

Valget står egentlig mellom to:

1. Asus A7V-E

2. MSI K7T-TURBO2

Abit har jeg egentlig utelukket, ettersom den ikke støtter AMD XP.

Er det noen der ute som har gjort seg erfaringer med disse to nevnte kortene, gi meg tilbakemelding på gode og dårlige ting ved kortene.

Hvilke prosessor kan være greit å bruke til et slikt kort. Har sett at Thunderbird pros, ikke koster stort mer enn Duron. Er det stor forskjell på dem ?

Takk!

Knotten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt MSI TURBO-R i god tid nå og dette er faktisk første gang at jeg må si at jeg ikke opplevde en eneste kræsj på hovedkortet selv om jeg drev med overklokking og slikt.Tror ikke om det er noe vits å kjøpe noe annet en MSI med mindre man henger seg opp i noen prosenter ytelser for det ofrer jeg gjerne til fordel for stabilitet.Jeg puttet all slags RAM brikker i dette vidunderet (mulig jeg hadde flaks) men det var oppe og gikk hver eneste gang.Jeg anbefaler at du kjøper billigste Duron (500kr) og venter til XP detter ned i prisen (kommer snart) så har du en backup-prosessor etterpå.

Have fun!

Lenke til kommentar

Enig med Yngve, rev. 1.3 av Abit KT7A støtter AMD XP. Biosen på disse korta er meget lette å jobbe med og manualene til Abit er bare en drøm. Har hatt dette kortet selv og angrer litt på at jeg solgte det (hadde riktinok bare rev. 1.1), kortet var utrolig stabilt og jeg hadde aldri noen som helst problemer med dette.

Lenke til kommentar

Har et MSI K7T-Turbo2 nå, det er stødige greier.

Det står jo i manualen at det er laget for overklokking også. Har kjøleribber på spenningsregulatorene ved CPU, men ikke vifte på chipsett. Rart... Og så er det kult og knallrødt!

Synd det ikke leveres uten onboard lyd.

Lenke til kommentar

Jeg ser at flere av dere anbefaler Abit sitt kort, men da må man være heldig å få rev 1.3. De store databutikkene anbefaler dermed at man ikke tar sjansen på å kjøpe dette kortet, da de IKKE kan garantere for hvilket rev. på kortet du får.

Håper på flere synspunkter fra folk som har Asus kort!!

Takker !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...