Knotten Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Heisann! Lurer litt på å kjøpe et kt133a hk, siden jeg har noen eldre sdram brikker. Valget står egentlig mellom to: 1. Asus A7V-E 2. MSI K7T-TURBO2 Abit har jeg egentlig utelukket, ettersom den ikke støtter AMD XP. Er det noen der ute som har gjort seg erfaringer med disse to nevnte kortene, gi meg tilbakemelding på gode og dårlige ting ved kortene. Hvilke prosessor kan være greit å bruke til et slikt kort. Har sett at Thunderbird pros, ikke koster stort mer enn Duron. Er det stor forskjell på dem ? Takk! Knotten Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Mitt HK støtter ikke 133 Mhz buss, har ræva klokkemuligheter, bare 2 RAM-slots, ingen voltinstillinger og en kjedelig farge. Det er dessuten KT133, ikke KT133a. Der er jo raskt og stabilt, men det er også det eneste. Sats på en rask Duron, du. Lenke til kommentar
mojne_tisra Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg har hatt MSI TURBO-R i god tid nå og dette er faktisk første gang at jeg må si at jeg ikke opplevde en eneste kræsj på hovedkortet selv om jeg drev med overklokking og slikt.Tror ikke om det er noe vits å kjøpe noe annet en MSI med mindre man henger seg opp i noen prosenter ytelser for det ofrer jeg gjerne til fordel for stabilitet.Jeg puttet all slags RAM brikker i dette vidunderet (mulig jeg hadde flaks) men det var oppe og gikk hver eneste gang.Jeg anbefaler at du kjøper billigste Duron (500kr) og venter til XP detter ned i prisen (kommer snart) så har du en backup-prosessor etterpå. Have fun! Lenke til kommentar
yngvej Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Alle nye Abit KT7A støtter AMD XP. Yngve Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Enig med Yngve, rev. 1.3 av Abit KT7A støtter AMD XP. Biosen på disse korta er meget lette å jobbe med og manualene til Abit er bare en drøm. Har hatt dette kortet selv og angrer litt på at jeg solgte det (hadde riktinok bare rev. 1.1), kortet var utrolig stabilt og jeg hadde aldri noen som helst problemer med dette. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Har et MSI K7T-Turbo2 nå, det er stødige greier. Det står jo i manualen at det er laget for overklokking også. Har kjøleribber på spenningsregulatorene ved CPU, men ikke vifte på chipsett. Rart... Og så er det kult og knallrødt! Synd det ikke leveres uten onboard lyd. Lenke til kommentar
Knotten Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg ser at flere av dere anbefaler Abit sitt kort, men da må man være heldig å få rev 1.3. De store databutikkene anbefaler dermed at man ikke tar sjansen på å kjøpe dette kortet, da de IKKE kan garantere for hvilket rev. på kortet du får. Håper på flere synspunkter fra folk som har Asus kort!! Takker !! Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg har ASUS A7V-C (rev. 1.05.). Meget bra og stabilt kort (KT133A). Og forholdsvis billig. Støtter alle AMD prosessorer, men du må ha revisjon 1.05. (OBS: med prikk bak 5-tallet for at det offisielt skal støtte XP). Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Enig med yngve m/flere. Abit KT7a er det beste valget, så lenge du er sikker på at du får nyeste version av kortet. (rev 1.3) Jeg fikk dette kortet nettopp som erstatning for et ødelagt MSI K7T-pro.(ojoj stor bombe at det kortet nekta å boote en dag....)Har bare godord om dette kortet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå