Gå til innhold

sette inn ekstra xeon-prosessor selv?

gudesen

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestilt en ny pc til 3d rendering. Jeg bruker programvare som utnytter mange prosessorkjerner og tråder godt. Den er basert på Supermicro Workstation SYS-7046A-3, med Intel Xeon Six-Core - X5650, i første omgang bare én.

Jeg regner det som sannsynlig at den vil bli bygd ut med en X5650 til om ikke noen måneder. Med 12 kjerner har jeg all den prosessorkraften jeg kan ønnske meg. Jeg har byttet og satt inn mange komponeter i PCer men aldri cpu'en...

Er dette en relativt enkel operasjon man med alminnelig fingerferdighet kan gjøre selv? Ev. lenker til sider som viser det trinn for trinn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

det er en enkel sak å skifte eller sette inn en ny cpu, bare vær litt forsiktig, ungå fett\finger merker på platen. sikkert bruke en gummi hanske eller en plastpose til å smøre ett tynt lag med termo-pasta på før kjølingen monteres. kjølesystemet kan være litt irriterende å montere, men det fins mangen bra som er lett å motere uten at du trenger å demontere hk for å skru på braketter på baksiden.

cpu går bare en vei nedi, og skal falle på plass uten noe maktbruk.

link som viser noen bilder http://www.ehow.com/how_4713815_change-a-cpu.html

klarer du å skifte ram-brikker så klarer du cpu også ;)

bare sørg for at kjøleribben sitter skikkelig nedtil cpu, eller så vil du få varmeproblemer med prosessoren.

Endret av auto82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...