freddyteddy Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hei. Jeg har akkurat blitt student og trenger en ny bil. Jeg skal pendle hver dag (100km). Har nå en sonta 2.0 som skal vrakes. Pris tenker jeg fra 30 - 50. Helst nærmere 30. Med tanke på at jeg skal kjøre så langt er lavt drivstoffbruk veldig viktig. Jeg håper at dere kan foreslå noen bilmodeller jeg kan kikke etter da jeg selv har null peiling på bil. Setter opp en prioritert liste for hva som er viktig 1. LAV!! drivstoffbruk 2. Driftsikker 3. Komfort 4. Utsende og kjøreglede er ikke prioritert Som dere ser er det lav drifstoffbruk og at den er driftsikker som er 1. prioritet. Jeg bryr meg egentlig ikke hvordan bilen ser ut eller om det er artig å kjøre. Det kan gått være en 3 dører. Det hadde vært en fordel om det var mulig å få plass til snowboard og ski bak hvis man legger ned setenen, men dette er ikke pri. Håper dere kan hjelpe meg litt her. Jeg har som sakt null peil på bil Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Kjøp japansk. Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hehe, hva med en gammel diesel mercedes? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Liten japse. Civic, 323, Corolla. Små og derfor lavt forbruk, driftsikre, men kan dessverre ikke si at det er topp komfort.. Lenke til kommentar
freddyteddy Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Takk for svar Komfort er vel også ganske nedprioritert hehe. Er ute etter å få en bil som jeg bruker minst mulig penger på. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg ville kikka litt på Citroen og Peugeot, særlig disse med HDI-motoren. Denne motoren er drivstoffgjerrig og veldig pålitelig. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23700402 Litt lang KM, men er den vedlikeholdt med oljeskift og ellers passet på, går disse motorene mye lenger. 2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Dette var et bra oppkast! Stemmer også for citroen og peugeot i dette segnmentet. Se etter galvanisert karroseri. Eldre VW med 75 hk TDK motor har jeg god erfaring med. Ikee noe racer , men duger. se opp for rust. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Denne og denne vil være både driftsikre og billige i drift. Disse er fra en tid da Mercedes virkelig kunne bygge biler. Drivstofforbruket kan du få ned i 0,4-0,5 L/mil på langkjøring. Endret 26. august 2010 av member-101642 Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Må jo foreslå denne jeg da selvfølgelig, god å kjøre + driftsikker + 0.5L pr. mil på langkjøring cirka - GDI motoren går for å være gjerrig. Sprek også Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23933914 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23933914 Jepp, en sånn ja! Og så bytter man denne morkne slangen. Ellers vet ikke Dieslpumpen når ladetrykket kommer og dieselpumpen gir redusert mengde hele tiden. (Se vedlegg.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå