Gå til innhold

lære spansk i utlandet

70talls-sofa

Anbefalte innlegg

DENNE TRÅDEN ER MENT FOR Å DELE ERFARINGER OG INFORMASJON OM Å LÆRE SPANSK I UTLANDET.

Hola!

Selv så lærte jeg spansk i på universitetet i Havanna, Cuba for ca 8 år tilbake. Det var bare å møte opp på akademiet første mandagen i måneden for å skrive seg inn. Veldig greit. Jeg gikk i en klasse med ca 8-10 andre elever fra mange forskjellige land.

Lærerene kunne ikke engelsk og lærte oss spansk på spansk.

Først tenkte jeg dette var veldig spesielt og var skeptisk til hvor mye jeg kom til å lære. Etterhvert forstod jeg at dette var veldig lærerrikt og at vi fikk mye gratis ettersom det kun ble snakket spansk hele tiden i klasserommet.

Prisen på kursene var også MYE bedre enn andre kurs jeg fant på den tiden. Fordi de fleste andre kurs jeg kunne finne på nettet var via forskjellige firmaer og språkreise byråer som selvfølgelig ønsket å ta seg godt betalt for formidlingen.

Var alt i alt veldig fornøyd med kurset og ble på skolen i 5 mnd. Anbefales på det sterkeste.

Cuba er dessuten et herlig land med masse varme og jordnære mennesker!

Nå lurer jeg igjen på å ta en tur sammen med kjæresten min slik at hun kan lære spansk og jeg kan få en oppdatering.

Tror det blir noen måneder i Cuba også denne gangen, men ønsker å høre om det er noen der ute som har noen erfaringer og opplevelser å dele fra andre land??

- Hvor dro du?

- Reiste du privat eller via et språkreisefirma?

- Hva kostet skolen?

- Hvordan var undervisningen og lærerene?

- Hvordan var folket og landet du besøkte?

Espero q alguien tengan unas experiencias para compartir!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

DENNE TRÅDEN ER MENT FOR Å DELE ERFARINGER OG INFORMASJON OM Å LÆRE SPANSK I UTLANDET.

Hola!

Selv så lærte jeg spansk i på universitetet i Havanna, Cuba for ca 8 år tilbake. Det var bare å møte opp på akademiet første mandagen i måneden for å skrive seg inn. Veldig greit. Jeg gikk i en klasse med ca 8-10 andre elever fra mange forskjellige land.

Lærerene kunne ikke engelsk og lærte oss spansk på spansk.

Først tenkte jeg dette var veldig spesielt og var skeptisk til hvor mye jeg kom til å lære. Etterhvert forstod jeg at dette var veldig lærerrikt og at vi fikk mye gratis ettersom det kun ble snakket spansk hele tiden i klasserommet.

Prisen på kursene var også MYE bedre enn andre kurs jeg fant på den tiden. Fordi de fleste andre kurs jeg kunne finne på nettet var via forskjellige firmaer og språkreise byråer som selvfølgelig ønsket å ta seg godt betalt for formidlingen.

Var alt i alt veldig fornøyd med kurset og ble på skolen i 5 mnd. Anbefales på det sterkeste.

Cuba er dessuten et herlig land med masse varme og jordnære mennesker!

Nå lurer jeg igjen på å ta en tur sammen med kjæresten min slik at hun kan lære spansk og jeg kan få en oppdatering.

Tror det blir noen måneder i Cuba også denne gangen, men ønsker å høre om det er noen der ute som har noen erfaringer og opplevelser å dele fra andre land??

- Hvor dro du?

- Reiste du privat eller via et språkreisefirma?

- Hva kostet skolen?

- Hvordan var undervisningen og lærerene?

- Hvordan var folket og landet du besøkte?

Espero q alguien tengan unas experiencias para compartir!

Har vært på språkskole i den Dominikanske Republikk, hadde det kjempekult der. Hadde tre måneder med skole, og en måned fri på slutten. Lærte kjempemye, kunne ingen ting da jeg dro dit. Lærte også spansk fra spansk, men noen lærere kunne litt engelsk. Dro via reisebyrå, men er nok smartest å ordne alt på egenhånd. Kommer til å gjøre det neste gang.

Men dom.rep. er absolutt å anbefale, hyggelige folk, varmt og billig.

Trenger heller ikke visum for å dra dit, uansett hvor lenge du skal være der. Må bare betale en "impuesto" (skatt) når du drar, men er snakk om småpenger. Men vær oppmerksom på at dersom du reise dit via usa, så må du ha amerikansk visum dersom du blir borte mer enn 90 dager, selv om du ikke er i usa. (gjelder for hele karibien samt mexico og canada). Så det letteste er å fly dit direkte fra europa, trenger da ikke tenkte på papirer, utenom pass selvsagt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...