Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke dekk/felger passer til golf 1994?

hean

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter vinterdekk til golfen min fra 94,

På dekkene står det 175/65 R14 eller noe... betyr det at dekkene må være akkurat samme størrelse?

Hvordan er jeg sikker på at felgene vil passe.

Ser at det er 4 bolter men vet ikke så mye annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Er på jakt etter vinterdekk til golfen min fra 94,

På dekkene står det 175/65 R14 eller noe... betyr det at dekkene må være akkurat samme størrelse?

Hvordan er jeg sikker på at felgene vil passe.

Ser at det er 4 bolter men vet ikke så mye annet.

Er du etter både felger og dekk, eller bare dekk?

175/65 R14 er størrelsen på dekket, 175mm bredt og profilen (fra felg til tuppen av dekket) er 65% av bredden, R14 er felgstørrelsen dekket passer på, altså 14 tommer.

Profilen på dekket (65) kan endres med ca. 5% uten at det skal bety noe, og/eller være ulovlig. Men ser ingen grunn til og ikke kjøpe samme størrelse på dekk som du allerede har.

Lenke til kommentar

Takker for svar begge to.

Kjøpte nettopp 4 stk piggfrie Nokian Hakka... dekk for 1000 kr brukt i en sesong.

Heldigvis var dekdimensjonen som den jeg har nå nemlig 175/65 r14.

Hvis jeg må kjøpe felger til disse er det kun diameter og bredde på felgene jeg må se på?

Lenke til kommentar

Om du skal ha nye felger til golfen din så er boltsirker å inpress noe du burde titte litt på.

Selvfølgelig.... de felgene som står på fra før passer boltene og hullet i midten ser ut til å passe men når jeg prøvde å skru igjen virket det som om hullet var en 1/2 mm for lite.

Er det meningen at det skal passe eller finnes det to standarder som er såååå nært uten å egentlig passe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...