iPlay Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Hei, Jeg har et par småproblemer med laptopen min. Den første er slik at når jeg starter maskinen og når jeg kommer til den delen hvor skrivebordet skal vises, blir skjermen helt svart. Jeg må avslutte explorer.exe og starte den på nytt igjen og vente et par min for at skrivebordet skal komme opp. Mitt andre problem er at hver gang jeg lager en ny mappe, kan jeg ikke endre navn. Jeg trykker på nytt navn, skriver inn mappenavn jeg vil ha og vips, den vil ikke forandre på navnet. Tredje problemer er slik at jeg ikke får flyttet andre filer inn i nye mapper. Skrivebordet mitt er så rotete, så vil bare flytte alt til en mappe, men ingenting vil bli kopiert. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få løst mine problemer? Forresten, bruker en HP Pavilion DV9000 med Windows Vista Endret 25. august 2010 av iPlay Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Lagrer du dokumentene dine på skrivebordet? Om det er bare snarveier der, kan du jo rydde opp med å slette de. Når det kommer til svart skjerm er det ikke så lett å avgjøre hva som forårsaker det uten å se det. Kan være "black screen of death", et problem knyttet til en tidligere windowsoppdatering. Vil kanskje kunne fikses om du går gjenoppretter systemet til et tidspunkt der alt fungerte. Hvis ikke, google løsning. En annen teori er at maskinen er så rævkjørt av mange oppstartsprogrammer at det sinker ned hele pc'en. At du fyller opp harddisken med ting uten noen form for kontroll over hva du driver med. I så fall, ta ut akkurat det du trenger og kjør en ny/ren installasjon. Sørg for å ha oversikt over hvilke program som kjører, og ikke legg til nye program i oppstarten som ikke trenger være der. Dette styrer du lett fra msconfig. EDIT: Kan også være at du har feil skjermkortdrivere, som gjør at skjermen blir svart når laster inn under oppstart. Kan være verdt å prøve å oppdatere disse... Endret 25. august 2010 av Blodsbaronen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå