findon Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Fylte opp mitt første vannkjøling igår og startet på lekkasjetest. I løpet av første halvtime dukket det opp en blå flekk rett nedenfor grafikkortet. Endel tester og etterstramminger senere viser det seg at det er i den roterende biten det lekker, altså ikke i de to endene hvor jeg har festet. Iogmed at jeg er på fødselspermisjon nå får jeg ikke dratt ut og henta nye deler med det første. Har alternative nippler jeg kan bruke, men i så fall har jeg ikke slange nok Kona har "stoooor" forståelse for at jeg driver med dette nå... Ser for meg at slik rørleggertape må legges inni gjengene, og vanlig tape vil jo bare ekspandere etc - har jeg noen sjans til å reparere dette selv eller må jeg bare vente til uka og så tappe anlegget og begynne på nytt? Endret 27. august 2010 av findon Lenke til kommentar
findon Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 digitalimpuls og netshop er begge tomme for slange... vanvittig mye rart man skal komme borti selv om man har forsøkt å tenke ut alt på forhånd og studert det som finnes av guider - ikke et eneste sted som nevner murphys law! Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Er det snakk om BitsPower nippel? 1/2" eller 3/8"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Dette er ikke tilfeldigvis Feser? Hørt at det har vært en del problemer med deres 45 grader rotary. Lenke til kommentar
findon Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 (endret) bitspower 3/8 Bandt et lite tørkle av kjøkkenpapir rundt der igår, for å få testet resten av systemet. Etter dette ser det ut til å kun ha kommet en enkelt dråpe, så er det tett nå? Bruker blå feser one så det synes godt om det lekker - den er litt klissete når det tørker, så mulig det har kommet i mellom der og tettet? Føles overhodet ikke trygt å kjøre som jeg gjør, men lekkasjen er nederst på sli-blokka så etpar dråper rett ned spiller ingen rolle, men spruter det plutselig ut så tar jeg repern Endret 26. august 2010 av findon Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 bitspower 3/8 Bandt et lite tørkle av kjøkkenpapir rundt der igår, for å få testet resten av systemet. Etter dette ser det ut til å kun ha kommet en enkelt dråpe, så er det tett nå? Bruker blå feser one så det synes godt om det lekker - den er litt klissete når det tørker, så mulig det har kommet i mellom der og tettet? Føles overhodet ikke trygt å kjøre som jeg gjør, men lekkasjen er nederst på sli-blokka så etpar dråper rett ned spiller ingen rolle, men spruter det plutselig ut så tar jeg repern Hadde du mye press på nippelen ? kan jo hende om det har vært press på denne og glippet når du har gjort noe for å tette/tørke eller hva du har gjort har presset forsvunnet og lekasjen borte ? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Tror ikke det har noe med press å gjøre idle siden jeg har hatt 4-5 stk av de som lekker i svivel-leddet. Her er et par bilder Lenke til kommentar
findon Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Har forsøkt å ikke skru gjenger til for hardt og generellt være varsom med alt - forstod det slik at gummiringene tok seg av magien og ikke rent press. Sånn før jeg skjønte at det var i leddet lekkasjen var så forsøkte jeg jo både å skru hardere til, trykke slangen bedre innpå og pirke litt frem/tilbake da jeg trodde det var leddet som skrudde ut gjengene. Etter at jeg skjønte det var leddet har jeg vel rugget litt frem/tilbake og tørket lett av det, men slike ting burde jo bare være tette hele tida hehe @minhund - har du bytta dine ledd eller stopper det etter noen dråper? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Bytta alle bortsett i fra en som kun lekker når vanntempen er under 10C Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Feser-rotaryene kan være et helvete. Har gått bort fra rotarnipler - men bruker heller disse: http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p7156_Phobya-extension-G1-4-to-G1-4-revolvable---silver-nickel.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Nå blir dette en smule off topic, men siden trådstarter bruker Feser One, følte jeg bare for å linke til denne: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=226632 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Vil forøvrig oppfordre TS å endre emnetittelen. En 'nipple' er en brystvorte, og ikke en nippel Lenke til kommentar
findon Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 heh, ok emne endret 480 sli maxer ut på nesten 75 grader om jeg kjører kombustor i 5 minutt, så rent bortsett fra at de talla er forferdelige så skal jeg google litt mer om feser one og høye temperaturer. @dwight fry - Samtidig føler jeg at han du linket til må ha loka til med noe annet også haha, det der var altfor jævli til at et tysk selskap skulle fortsatt å pushe ut de samme varene. Skal jeg bytte væske passer det greit å ta samtidig som nippelbytte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå