Bruker-93156 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hei, har sett mye filmer i det siste, som viser enkelte meget flotte timelaps'er, og tenkte at dette må jo jeg også prøve. Har funnet en helt ok "tutorial" for de som lurer på hva dette er, og jeg tenker at jeg skal klare å gjennomføre dette bare jeg finner en egnet plass å stå i, gidder ikke mitt i et boligfelt. Så dette er en oppfordring til alle som tar en utfordring på strak arm. Og for de som vil kan jo se på det som en konkurranse, med noen enkle regler. Kun første forsøk er tillat å bidra med første runden. De som har gjort noe slikt tidligere får altså ikke annledning til å delta (Men send gjerne inn egne filmer) ellers ingen føringer, la oss se hvem som får det til best på første forsøk, skal se om jeg ikke tar meg fri fra jobben i kveld å tar noen bilder, ser for meg det kan bli en utfordring å få til rett lystyrke når man går fra vanlig himmel til solnedgang, men vi finner nok fort ut en teknikk Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 ...og for de som ønsker å legge lista bittelitt høyt... http://www.fotopia.no/fullnews.asp?newsid=6054 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Lett, gi meg 5 min Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Fett! Blir kult å se resultat Kan poste en jobb jeg gjorde sammen med en kollega for noen måneder siden for Oslo Spektrum. Sånn bare for inspirasjon. Veldig enkelt gjort med en D300s som har timelapsefunksjon. Hang opp kamera inne i hallen, og lot det basically henge der i rundt tre uker mens det var mange ulike arrangementer og konserter. Husker ikke hvor mange enkeltbilder det er til sammen, men det er hinsides mange! Dette er ikke den ferdige versjonen, den har jeg ikke lov å poste, men denne får duge. Den ferdige er dobbelt så lang og litt mer tight redigert. Endret 25. august 2010 av Snikpellik Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Hva kan jeg bruke av programvare for å sy de sammen? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg starta med timelapse for 1 år siden og har siden den gang begynt å få ganske dreisen på det. Her har dere mitt aller første forsøk noen gang på en timelapse. http://vimeo.com/3452043 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Spørsmål, den utzoominga, gjort på PC'n? Hva bruker du av program? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Fett! Blir kult å se resultat Kan poste en jobb jeg gjorde sammen med en kollega for noen måneder siden for Oslo Spektrum. Sånn bare for inspirasjon. Veldig enkelt gjort med en D300s som har timelapsefunksjon. Hang opp kamera inne i hallen, og lot det basically henge der i rundt tre uker mens det var mange ulike arrangementer og konserter. Husker ikke hvor mange enkeltbilder det er til sammen, men det er hinsides mange! Dette er ikke den ferdige versjonen, den har jeg ikke lov å poste, men denne får duge. Den ferdige er dobbelt så lang og litt mer tight redigert. This is a password protected video Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Har funnet en helt ok "tutorial" for de som lurer på hva dette er, og jeg tenker at jeg skal klare å gjennomføre dette bare jeg finner en egnet plass å stå i, gidder ikke mitt i et boligfelt. Hvilken tutorial - har du link? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 http://content.photojojo.com/tutorials/ultimate-guide-to-time-lapse-photography/ Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Fett! Blir kult å se resultat Kan poste en jobb jeg gjorde sammen med en kollega for noen måneder siden for Oslo Spektrum. Sånn bare for inspirasjon. Veldig enkelt gjort med en D300s som har timelapsefunksjon. Hang opp kamera inne i hallen, og lot det basically henge der i rundt tre uker mens det var mange ulike arrangementer og konserter. Husker ikke hvor mange enkeltbilder det er til sammen, men det er hinsides mange! Dette er ikke den ferdige versjonen, den har jeg ikke lov å poste, men denne får duge. Den ferdige er dobbelt så lang og litt mer tight redigert. This is a password protected video Obs! Fiksa. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Spør igjen jeg, hva skal man bruke av program? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 (endret) [quote name='Snikpellik' date='25. august 2010 - 17:21' Obs! Fiksa. Det der vra jo faktisk litt kult... Står kameraet å går hele tiden uten at dere er borti eller måtte dere inn å bytte minnekort? Ser for meg fila blir ganske stor til slutt? Endret 25. august 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Tror du quota litt feil Vi bytta minnekort hver tredje dag eller noe, men det kan gå lenger tid hvis du har stort minnekort og skyter på laveste kvalitet/størrelse. Man trenger ikke skyte på L for å si det sånn. S er heavy nok når du skal ha det i postprod. Ellers står kameraet og går hele tiden koblet til strømadapter, med unntak av lengre perioder på flere dager hvor det ikke skjedde noe i hallen. Har brukt Final Cut Pro til å sette sammen alle bildene til film og etterbehandle, som å speede opp/ned litt der det trengs. Skal du bruke Final Cut forutsetter det dog at du har Mac, og det er jo også et program som er veldig dyrt eller vanskelig å få tak i uten å betale. Adobe Premiere fungerer nok også, men hvilken teknikk man bruker i det programmet vet jeg ikke. Endret 25. august 2010 av Snikpellik Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Ikke jeg som quotet feil, forhåndsviste innlegget før jeg sendte, da var det bra... Flere som har problemer med quotes i dag... Edit: Til meg er det slik i innlegget: [quote name='Snikpellik' date='25. august 2010 - 17:21' Obs! Fiksa. http://vimeo.com/11470878 [/quote] Det der vra jo faktisk litt kult... Står kameraet å går hele tiden uten at dere er borti eller måtte dere inn å bytte minnekort? Ser for meg fila blir ganske stor til slutt? Endret 25. august 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Spørsmål, den utzoominga, gjort på PC'n? Hva bruker du av program? Post process ja. Bruker Sony Vegas Pro 8.0 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Lastet ned 9'ern trial, men finner faen ikke ut hvordan jeg setter fps... Atm er det 450 bilder der inne som hver får 2 sek fremvisning... ikke bra... Kjapp tutorial? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det er ikkje fps du vil endre, men kor lenge kvart stillbilete vert vist. http://forums.creativecow.net/thread/24/895836 http://forums.digitalmedianet.com/cgi-bin/readwholethread.fcgi?forum=sonic-foundry_vegas&post=030515145035.htm&toppostid=6484 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Fant det, slik jeg gjorde det var iallefall når jeg lastet inn bildene, ikke etterpå... holder på å "render" hva nå enn det betyr, så tror jeg sitter igjen med en fil snart... tok fra soverromsvinduet, gidder ikke ut i skauen før jeg kan teknikken først... Edit: Ok, neste steg blir å finne ut hvordan man få best mulig kvalitet, dritten jeg kom ut med var ikke bra... Filen burde jo, teknisk sett, være større enn det bildene man bruker tilsammen er, eller? Endret 25. august 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 For beste mulig rendring og kvalitet kan du benytte deg av en guide hun ene adminen fra Vimeo har mekka, http://eugenia.gnomefiles.org/2007/11/09/exporting-with-vegas-for-vimeo-hd/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå