Osecia Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Heh, jo, sant nok. Er det satt noe pris til denne? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 to tusen for en iPad? Solgt! Jeg tar den jeg. Kan fa den for fire Men fra bleh til ipad og andre lignende gjenstander: er veldig greit a ha, jeg inrommer gjerne at etter ipaden sa bruker jeg pcen nesten aldri lenger, stort sett til nedlasting, et sjeldent spill og nettbank. Resten gar via ipad Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Klart telefonfunksjonen er noe som ikke er ment å aktivt brukes ved å holde den opp mot øret, men når enheten har støtte for å koble seg til mobilnettet, så ser jeg ingen grunn til å ikke gi brukeren muligheten til å ringe og sende SMS. Brukeren selv velger om han vil gjøre dette. Hilsen iPad-eier, som ikke liker at Apple velger å utelukke funksjoner for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Gleder meg til lanseringen, skal bli interessant å høre mer om pris. Håper de ikke priser den i nærheten av ipad Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Burde være betydelig billigere enn iPad ja. Den er jo tross alt bare ca halve størrelsen.. kan man håpe på halv pris og kanskje? Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Antagelig ikke. Men den får nok en bedre pris en Ipad, tenker jeg. Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Fin sammenligning av størrelsen, er litt skeptisk om den blir for liten rett og slett. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Jeg ser ikke det som noe problem, da Ipad er ALTFOR stor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Kjip sammenligning, da galaxy tab burde stå oppreist, slik som ipad og galaxy s Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Ja det blir vel smak og behag hva man er ute etter. Jeg tipper jeg hadde endt opp med å bare bruke mobilen til de oppgavene man ellers ville brukt tableten siden skjermen er såpass liten at det ikke utgjør store forskjellen. Eneste er vel filmtitting og slikt.. ThomasM, du ser jo ganske tydelig størrelsesforskjellen uansett hvilken vei den står. Endret 26. august 2010 av phax Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Ser størrelsesforskjellen ja, men det hadde vært bedre sammenligning om galaxy tab hadde stått oppreist. Komisk nok så er det 3" som skiller hver modell. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Skjermer i dag blir bare bredere men ikke noe høyere. I mine øyne er dette bare positivt til film og spill. F.eks til surfing er de fleste nettsider mer egnet for 4:3-format. Jeg synes det er bra at min iPad har 4:3-format. Det hadde ikke gjort meg om den var en tomme eller to mindre (skal vel muligens komme en mindre modell), men formatet synes jeg de skal beholde. Vil gjette at med Galaxy Tab er det vanskelig å surfe i portrettmodus (for liten oversikt), mens i landskapsmodus får man ikke mange linjene med tekst inn på skjermen i lesbar størrelse = mer scrolling, dårligere oversikt. Galaxy Tab med iPad-format = Win. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Nettsider er som regel 1024 i bredden og tilnærmet ubegrenset i høyden. Høydeformat er genialt bare bredden er minst 1024 piksler. 1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Jepp høydeformat er genialt og det er vel derfor de fleste ender opp med å primært bruke tableten sin i stående retning. Men jeg selv synes jeg som sagt at 4:3 stående er ganske mye mer fornuftig enn 16:9 stående.. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Man kan vel si hver sin smak, men det ser ikke helt fornuftig ut når man bruker en slik på høykant: http://www.youtube.com/watch?v=BRyFU1nF07o&feature=player_embedded Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Nope, 4:3 er utvilsomt å foretrekke. Men med så mange folk som filmer i 16:9 på høykant nå for tiden så er det vel kjekt med slike produkter! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Kan bli interessant å se hvordan denne blir. Vil det være mulig med flere brukerkontoer på denne? En for meg og en for madammen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Kan bli interessant å se hvordan denne blir. Vil det være mulig med flere brukerkontoer på denne? En for meg og en for madammen? Jeg tipper at det vil være mulig med flere brukerkontoer. Hvis du ser på bildet jeg har lagt ved, ikonet oppe til høyre minner mistenkelig mye om den klassiske logoen for brukerkonto. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Og har standby tid på en måned.... så nei, det er ikke et dårlig argument. Jo, det er et dårlig argument, en bærbar PC har mer enn lang nok standby-tid til en som stadig drar fram enheten sin for å surfe, da det er bruken som trekker brorparten av batteri i et slikt scenario der det er relevant. Jeg skjønner meg rett og slett ikke på "lang oppstarts-tid"-argumentet, mobilen min har også lang oppstartstid. Standby og sleep finnes av en grunn, bruk det, så slipper man lang oppstartstid. Når det gjelder bruksområder, så ser ejg en fin nisje som fjernkontroll for slike enheter. Lurer på om den er liten og lett nok til å brueks i en hånd. AtW Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Nå varierer dette selvsagt fra maskin til maskin, men utifra de maskinene jeg selv har hatt erfaring med synes jeg hvertfall standby tiden på en bærbar er for dårlig til at kan ha den i dvalemodus konsekvent istedet for å slå den av. Den blir betydelig tappet for strøm hvis den ligger lenge i dvale, typisk scenario er jo at man legger den fra seg på kvelden og tar den frem igjen neste ettermiddag. Og selv om maskinen står i dvalemodus bruker den betydelig lengre tid på å starte opp og komme seg på nett enn f.eks telefonen min eller en iPad. Så for meg er det et godt argument uansett hvordan dere måtte ønske å vri og vende på det. Det er en av faktorene som gir meg lyst på en tablet. Og forresten, hvis du primært er ute etter en fjernkontroll som kan benyttes i en hånd er vel en smarttelefon/iPod touch lignende gjenstand mer gunstig? Endret 2. september 2010 av phax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg