Gå til innhold

Spørsmål om nettbutikk


!!??

Anbefalte innlegg

hei, jeg har tenkt en stund på å kansje starte en netbutikk, å har tenkt lenge på "hva faen skal jeg selge" konklusjon min, jeg vil selge noe jeg brenner for, heavy metal og rock merch, med finere ord, klær.

 

så da kommer jeg med det store spørmålet, jeg kan vell neppe bare få trykt opp klærne jeg vil selge?

 

må jeg ha lisens, i så fall vet noen om hvordan jeg kan få dette?

 

noen som vet hvordan rockshop.no har gjort det, før mens de enda var oppegående?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff deg domene og webhotell, og installer WordPress.org som en server.

Søk deretter på "Wordpress theme webshop" i google, og last ned et tema du liker.

 

Så lenge det er på web, tviler jeg på at du trenger salgslisens.

 

Wordpress-systemet er veldig enkelt, og brukes av mange store webdistrubutører.

 

 

Magnus

Lenke til kommentar

Takk for svar, men var ikke helt det jeg var ute etter, mer noe som hva jeg lovlig kan selge og lage selv osv, det praktike med hvordan system jeg skal bruke, å ordne med bbs osv, det kan jeg. men jeg må først vite at tanken bak butikken, kan gjøres på et lovlig vis, samtidig som det gir fortjeneste

Lenke til kommentar

Takk for svar, men var ikke helt det jeg var ute etter, mer noe som hva jeg lovlig kan selge og lage selv osv, det praktike med hvordan system jeg skal bruke, å ordne med bbs osv, det kan jeg. men jeg må først vite at tanken bak butikken, kan gjøres på et lovlig vis, samtidig som det gir fortjeneste

T-skjorter med ren tekst tror jeg ikke du trenger noen "lisens" eller "tillatelse" for å selge.

 

Men skal du selge T-skjorter med bilder av feks. Bon Jovi/En gitar etc. så må du nok ha tillatelse til å selge dette fra den som opprinnelig er eier av bildet.

 

Ting blir ofte litt "vanskeligere" når man skal komersielisere (hvis dette er ett ord) Er ikke riktig at man skal tjene penger på andres verker uten at den som har laget det får en kompensasjon.

 

Jeg er ikke heeelt inni dette, men slikt er det vertfall når det gjelder bilder i kataloger etc. Man må ha rettigheter til å bruke bildene i katalogen. Har du laget bilder etc. selv, så slipper du så klart dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...