Nordoxx Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Har en gammel PC som jeg tenkte å sette opp som server Men er litt skeptisk til det gamle HKet, og hva det støtter. Det er en Dell Dimension 9200 som jeg fikk gjennom jobben. Så jeg tenkte å kjøpe et nytt HK, flytte alt over i et nytt tower, og sette den opp i raid 1 med 4 2TB disker. Så det blir 4TB speilet. Så spørsmålet er om det er noen som vet om et billig hovedkort som støtter dette. DDR2 Dual channel 667Mhz RAM Intel C2D E6600 CPU Håper noen kan hjelpe meg med dette. Takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=352402&view=detailed#ProductTabs støtter alle raid opp til raid 10. Om du har 4 disker og setter de i raid 1, så får du bare lagringsplass til en disk, men speilet over 4 disker. Om du skal ha 2x lagringsplass med 4 disker, så er raid 10 å foretrekke. Om du velger raid 5, så blir lagringsplass summen av alle diskene minus en disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå