Gå til innhold

Feedback på oppsett

Anbefalte innlegg

Hei, jobber med et oppsett ment for gaming og generelt all-around PC-bruk.

Jeg er ikke spesielt interessert i å bruke stort mer enn 8000.

Hvordan ser dette ut? Er SSD en "nødvendighet" nå om dagen? Hva ville dere forandret på for å senke prisen litt? Eventuelt, er det noen deler som kunne blitt byttet ut for å øke performance, men likevel være i samme prisområde?

https://prisguiden.no/profil/lister/117462

-

Takk :=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som stusset meg litt var kabinettet. Sileo 500 har langt fra de beste kjøleegenskapene, og jeg er også svært usikker på om du i det heletatt får presset inn et HD 5870 skjermkort i det kabinettet.

Når det gjelder ditt spørsmål om SSD, så er det ikke en nødvendighet. SSD er klart raskest, men du vil klare deg helt fint med en vanlig harddisk.

Lenke til kommentar

bare en ting jeg vil nevne etter å ha sett listen din er at du bør være varsom om du har tenkt å handle fra de stedene som blir anbefalt.

Har ikke personlig så stor erfaring med pixmania, men synes det er et navn som gjentar seg oftere en andre når noen nevner dårlige nettbutikker.

Lenke til kommentar

Det første som stusset meg litt var kabinettet. Sileo 500 har langt fra de beste kjøleegenskapene, og jeg er også svært usikker på om du i det heletatt får presset inn et HD 5870 skjermkort i det kabinettet.

Når det gjelder ditt spørsmål om SSD, så er det ikke en nødvendighet. SSD er klart raskest, men du vil klare deg helt fint med en vanlig harddisk.

Jeg vet at 5870 passer inn i Sileo 500, men om det finnes bedre kabinetter så er jeg absolutt åpen for det.

Lenke til kommentar

Har forandret litt nå. Hørt at forskjellen mellom GTX 460 og 5850 ikke er så stor, så foreløpig har jeg et GTX 460. 5870 ble litt for dyrt med hvordan oppsettet så ut. Sikter fortsatt på 8000.

Et alternativt kabinett har jeg ikke funnet enda (er jo bare blått lys og snodige fasonger nå om dagen ;) )

Ellers har jeg gått for 6GB RAM.

https://prisguiden.no/profil/lister/117462

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...