chrlod Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg lurer på hvilke overskap som vises på bildet, altså navnet på produsent/kjøkkenleverandør og gjerne modellserie? Eventuelt liknende løsninger. Bildet er hentet fra Siemens Inspirasjon & Fakta katalog for kjøkkenprodukter. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Det ligner veldig på kjøkkenet til min far. Eneste jeg vet er at det er designet av Phillipe Starck, men jeg vet ikke hvilken produsent. Det er vanskelig for meg å si om det er akkurat det kjøkkenet, men det ligner som sagt veldig. Endret 24. august 2010 av MagnusW Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Ligner overskapene også? Har du evt mulighet for å finne ut litt mer om hvor kjøkkenet er kjøpt osv? Har kikket innom nettsidene til alle de store kjøkkenleverandørene jeg kommer på uten å se noe liknende. Merkelig at det knapt finnes slike overskap med skyvedører. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Skal undersøke i løpet av de nærmeste dagene. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det kan kanskje se stilig ut, men tolker jeg bildet rett ligger alle skyvedørene i ett plan, og baserer seg på at hver tredje dør må mangle for at de andre kan åpnes. Det betyr at man stadig må skyve på en eller to dører for å åpne den man skal inn bak. Ekstremt upraktisk og irriterende, dersom man ikke organiserer hva som er hvor i skapene i forhold til når det skal brukes på en ekstremt genial måte. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Har lagt merke til at skyvedørene ser ut til å være i samme plan. Det er som du sier ganske upraktisk når man må flytte på 2 (og kanskje 3) dører for å komme til det man skal ha. Problemet kan derimot løses ved å sette inn 1 dør mindre, slik at dørene kan plasseres uten å ha 2 dører inntil hverandre (f.eks 5 skap og 3 dører). Det vil ikke ha noen særlig betydning for oss om det blir mange åpninger i skapet. Men, så må man jo være konsekvent på å sette dørene tilbake i "riktig posisjon" etter bruk. Det er ikke sikkert det fungerer like bra i en familie. Løsningen trenger ikke nødvendigvis å være akkurat den på bildet, men noe som designmessig er veldig likt. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Fikk nettopp svar på mail fra Siemens. I katalogen brukes vist bare skisserte kjøkken av hensyn til de ulike kjøkkenprodusentene de samarbeider med. Kjøkkenet på bildet er altså noe som ikke eksisterer. Jeg er fortsatt interessert i om noen vet om liknende løsninger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå