Dritt_Lei Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Min mening: Det sugde. Du poster her, men blir SUR da folk kommenterer det på en annen måte en du vil? Dette er et FORUM for pokker.. Har ikke du allerede sagt din mening lenger oppe? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Min mening: Det sugde. Du poster her, men blir SUR da folk kommenterer det på en annen måte en du vil? Dette er et FORUM for pokker.. Har ikke du allerede sagt din mening lenger oppe? Okay. Happy? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hepp! Det er lov til å være drittlei om alt(i livet) her i huset, om ikke så knebler vi ytringsfriheten. Så, mods er drittleie for å få rapporter fra denne tråden... Okay. Happy? Ja.. Lenke til kommentar
Dritt_Lei Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Hepp! Det er lov til å være drittlei om alt(i livet) her i huset, om ikke så knebler vi ytringsfriheten. Så, mods er drittleie for å få rapporter fra denne tråden... Hva mener du? Er du MOD? Hvorfor i alle dager skulle det komme rapporter fra denne tråden? Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Å være åpen for kritikk viser modenhet. Å totalt avfeie tilbakemeldinger gir naturligvis motsatt effekt. Hvorfor poste et dikt her om du ikke bryr deg om hva folk synes om det? Endret 24. august 2010 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Dritt_Lei Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 "Du poster her, men blir SUR da folk kommenterer det på en annen måte en du vil?" Ja, er ikke det vanlig? Hva ellers skulle jeg ha blitt sur for? Å være åpen for kritikk viser modenhet. Å totalt avfeie tilbakemeldinger gir naturligvis motsatt effekt. Hvorfor poste et dikt her om du ikke bryr deg om hva folk synes om det? I fare for å gjenta med selv til det kjedsommelige: Det var ikke mitt mål å få tilbakemeldinger. Jeg la diktet inn her fordi jeg ikke så andre steder på forumet å legge det. Da skulle vel det være klart? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 "Du poster her, men blir SUR da folk kommenterer det på en annen måte en du vil?" Ja, er ikke det vanlig? Hva ellers skulle jeg ha blitt sur for? Du burde heller prøve å forbedre det du har skrevet, enn å klage på all kritikk. Du har ikke skrevet at du vil ha tilbakemeldinger, men ville vært idiotisk å poste bare for .. gøy. "Dette har jeg skrevet, ikke gi kritikk. Les om du vil, så si enten noe positivt eller surf videre".. lol. Lenke til kommentar
Dritt_Lei Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Når man er deprimert føler man seg ofte, slik du forteller her, trist og nedstemt uten å helt vite hvorfor. Man kjenner ofte en manglende glede for å gjøre aktivteter man før likte å gjøre og man stenger seg ofte inne med seg selv og sine egne vonde og triste følelser, eller slik du forteller om her, driter i alt. Depresjon endrer også måten vi tenker på. Negative tanker kverner i hodet, mye slik det du forteller om her. Man blir svært opptatt av andre menneskers avvisning og uvennlighet, mens omsorg og vennlighet nesten ikke registreres. Det høres ut som du føler deg ensom og at du sliter med en del tanker som handler om at ingen vil være sammen med deg eller at de avviser deg på en eller annen måte. Dette er ofte en av tegnene på en depressiv reaksjon - det negative tankemønsteret som opprettholder følelsen av å bli oversett, avvist og ikke likt av sine venner eller andre, og det høres ut som du er kommet inn i en ond sirkel hvor du føler at alle er i mot deg eller at ingen liker deg. Da er det ikke så rart at du føler deg ensom! Jeg tenker at det med negative tanker og onde sirkler er det du beskriver at du sliter mest med. Som nevnt ovenfor, så blir det ofte slik når man er deprimert at ens "tanker blir ens verste fiender" fordi de hindrer oss i motbevise de fordi de oppleves så vonde at man forsøker å unngå situasjoner hvor disse kan bli aktivisert. Vi mennesker er slik at vi former fastlåste tanker om oss selv ut fra de erfaringer vi gjør. Disse fastlåste tankene, enten de er positive eller negative, har en tendens til å forsterkes ved at vi legger merke til alt som bekrefter at de er sanne. Det betyr at negative tanker om oss selv, opprettholdes ved at vi ikke vektlegger erfaringer som tyder på det motsatte. De erfaringene som er i samsvar, lagres som "bevis" på at det er sant det vi trodde. En forklaring på den ensomheten du opplever, og som kan gi deg noe håp, er at det er dine tanker og forventninger til hva som kommer til å skje avvisning/ensomhet/overset som er med på å gjøre det slik at du faktisk føler deg ensom/oversett. Jeg vil derfor anbefale deg å forsøke å realitetsteste hva det er som skjer i de situasjonene du opptrer i. Er det slik at du faktisk er ensom og at ingen forstår deg eller bryr seg om deg, eller er det slik at du pga. av den depressiviteten du beskriver, blir sensitiv og tolker kommentarer som noe negativt og et tegn på at andre ikke liker deg. Det foreløpig eneste innlegget her inne som var verdt bryet å lese. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) I fare for å gjenta med selv til det kjedsommelige: Det var ikke mitt mål å få tilbakemeldinger. Jeg la diktet inn her fordi jeg ikke så andre steder på forumet å legge det. Da skulle vel det være klart? Og med "her" mente jeg diskusjon.no, og ikke kategorien Egenprodusert kultur. Spørsmålet var egentlig hvorfor du ville poste diktet på forumet i det hele tatt (du får tilbakemeldinger overalt). Uansett, jeg vet at dette er en diskusjon som går ingensteds, så jeg sier meg ferdig her. Endret 24. august 2010 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Dritt_Lei Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 I fare for å gjenta med selv til det kjedsommelige: Det var ikke mitt mål å få tilbakemeldinger. Jeg la diktet inn her fordi jeg ikke så andre steder på forumet å legge det. Da skulle vel det være klart? Og med "her" mente jeg diskusjon.no, og ikke kategorien Egenprodusert kultur. Spørsmålet var egentlig hvorfor du ville poste diktet på forumet i det hele tatt (du får tilbakemeldinger overalt). Uansett, jeg vet at dette er en diskusjon som går ingensteds, så sier meg ferdig her. Ha det. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 - Det foreløpig eneste innlegget her inne som var verdt bryet å lese. Siden det er den ene som viser empati? Lenke til kommentar
Dritt_Lei Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 (endret) - Det foreløpig eneste innlegget her inne som var verdt bryet å lese. Siden det er den ene som viser empati? Feil. Siden det så å si er det eneste innlegget som viser refleksjon. Resten er stort sett oppgulp og ironiske "morsomheter" du finner i en hvilken som helst annen tråd (dessverre). Endret 24. august 2010 av Dritt_Lei Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hva ønsker du å oppnå med diktet som du har lagt ut her da? Lenke til kommentar
Dritt_Lei Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Hva ønsker du å oppnå med diktet som du har lagt ut her da? At det skal være en kanal for irritasjon og frustrasjon å strømme ut av. Og det målet har jeg oppnådd forlengst. Hva ønsker du å oppnå ved å fortsette å skrive i tråden? Endret 24. august 2010 av Dritt_Lei Lenke til kommentar
Dritt_Lei Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 (endret) - Det foreløpig eneste innlegget her inne som var verdt bryet å lese. Siden det er den ene som viser empati? Det er forøvrig ingen overraskelse for meg at den gjengse forum-bruker ikke evner å vise empati. Faktisk hadde alt annet sjokkert meg. Endret 24. august 2010 av Dritt_Lei Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Fint det. Vi har en "ting som irriterer deg grenseløst" tråd. Den kan være grei for å slippe ut litt frustrasjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=581597&st=48200 Vi har også "deppetråden-et fristed for tunge tanker" https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1219228&st=840 Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 - Det foreløpig eneste innlegget her inne som var verdt bryet å lese. Siden det er den ene som viser empati? Det er forøvrig ingen overraskelse for meg at den gjengse forum-bruker ikke evner å vise empati. Faktisk hadde alt annet sjokkert meg. Så trist da. H*n er ærlig. Du bare sutrer, ser ingen grunn til å vise noen forståelse for det. At du ikke tar en tur til deppetråden Gypsy linket til.. Lenke til kommentar
Dritt_Lei Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 - Det foreløpig eneste innlegget her inne som var verdt bryet å lese. Siden det er den ene som viser empati? Det er forøvrig ingen overraskelse for meg at den gjengse forum-bruker ikke evner å vise empati. Faktisk hadde alt annet sjokkert meg. Så trist da. H*n er ærlig. Du bare sutrer, ser ingen grunn til å vise noen forståelse for det. At du ikke tar en tur til deppetråden Gypsy linket til.. Hvor går grensen mellom sutring og det som er grunn til å vise noen forståelse for? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 - Det foreløpig eneste innlegget her inne som var verdt bryet å lese. Siden det er den ene som viser empati? Det er forøvrig ingen overraskelse for meg at den gjengse forum-bruker ikke evner å vise empati. Faktisk hadde alt annet sjokkert meg. Så trist da. H*n er ærlig. Du bare sutrer, ser ingen grunn til å vise noen forståelse for det. At du ikke tar en tur til deppetråden Gypsy linket til.. Hvor går grensen mellom sutring og det som er grunn til å vise noen forståelse for? I denne tråden. Lenke til kommentar
Dritt_Lei Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 O.K. Ha det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå