Gå til innhold

Endre systemspråk fra nynorsk til bokmål i Win XP

Arne

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg går på skole i en kommune der hovedmålet er nynorsk, og da jeg leverte pcen inn til reformatering (grunnet nye IT-systemer etter mitt studieopphold i utlandet), ble windows reinstallert med nynorsk som systemspråk. Jeg fikk pcen tilbake i dag, men IT-ansvarlig på skolen hadde da ikke tid til å endre språket på pcen min. Han gav meg tillatelse til å endre dette selv. Jeg har administratorrettigeter såvidt jeg vet.

Spørsmålet mitt er som følger: Er det en måte jeg kan endre systemspråket på pcen min fra norsk nynorsk til norsk bokmål?

Hilsen Arne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nynorsk språkpakke til Windows er noko som du installerer over bokmålsutgåva. Difor kan du alltid avinstallera og installera nynorsk-pakka som du sjølv vil. Gå berre til kontrollpanelet og finn «Legg til/fjern program» (du kan òg trykka på «Køyr...» frå Start-menyen, skriva «appwiz.cpl» og trykka OK). I lista som kjem opp, skal språkpakka heita «Windows XP Language Pack» eller noko slikt.

Du treng altso ikkje å installera Windows på nytt. Hadde du ynskja å få Windows XP på engelsk, då måtte du installert på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...