larsen_vessia Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Hei, jeg skrudde på maskinen min her i stad, så plutselig kom bluescreen opp med beskjed om at det hadde oppstått en feil i timingen i kjerne 2. Lengre nede stod det at jeg skulle prøve og restartet, viss problemet vedvarte måtte jeg kontakte service. Så da restartet jeg jo, operativsystemet startet normalt og jeg surfet litt på nette, etter 5 min kom bluescreen'en på med samme feilmelding. Nå er det andre gang jeg har restartet og den har hold seg gående i ca 20 min. Mitt spørmål er om noe her inne kan ha en anelse om hva problemet er? eller er dette alt for lite info å gå ut ifra? Edit. Prosessoren er en 4 kjerner Intel 5i 2,8GHz. Den er forholdsvis nylig installert som en del av en oppgraderingspakke fra komplett. Temperaturen er heller ikke noe problem siden den ligger mellom 40-50 på alle fire kjerner. På forhånd takk. Endret 24. august 2010 av larsen_vessia Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 denne er intresang. får samme beskjed når jeg klokker min 965 til 3.8ghz. noe jeg tror er hovedkort relatert ellers har jeg en bad chip. så om noen har et godt svar på hvorfor vil jeg å vite det. regner med ts ikke har overklokket cpu siden det er en oppgraderingspakke. temp er heller ikke et problem da min cpu ligger på 50c load. F@H Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Når du får en bluescreen bør du alltid notere STOP koden. Når du har den er det mulig å søke seg frem til mer spesifikk informasjon om hva som er problemet og hva evt. løsninger kan være. Vi kommer ikke spesiellt langt med bare å vite en såpass generell feilbeskrivelse. Rebooter systemet automatisk så du ikke får notert feilbeskjeden så kan du slå den funksjonen av under egenskaper på min datamaskin. -Stigma Lenke til kommentar
larsen_vessia Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 (endret) ok, takker. Endret 29. august 2010 av larsen_vessia Lenke til kommentar
larsen_vessia Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Fikk lastet ned et program som sjekker dump filene/fila på pc og dette kom opp: bug chech code: 0x000000be bug chech string: ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY_MEMORY Caused by driver: Ntfs.sys Noen er som har vert borti dette før? I så fall er dette en OS feil? edit. Noe jeg stusset over var at dette programmet viser bug chech code:0x000000be og ikke 0x00000100 som var STOPP koden. Har ikke pcn lagret det problemet jeg referer til i dump mappa eller er bug chech code og STOPP code to forskjellige ting? Endret 29. august 2010 av larsen_vessia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå