Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg unormal?

Gjest Frustrert

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert

Hei.

Jeg er en gutt på 18 år.

Lurer på om jeg er veldig unormal :/

Alle andre på min alder fester rett som det er. Jeg har vært på fest én gang. Har aldri vært full. Er Jomfru. Og så videre.

Hver fredag og lørdagskveld mens alle andre drar ut på fest sitter jeg her hjemme på PCen og føler meg som en ekstrem taper. Eneste vennene jeg har er de i klassen min, men det er vel kun én som pleier å gjøre det samme som meg. Men han har venner som kanskje prøver å få han med på ting...føler jeg liksom er litt redd for det, for da blir jeg helt alene liksom >_<

Hjelper ikke at jeg ikke har hatt kontakt med noen jenter overhodet siden 10-klasse. (Ingen i klassen på vg1, vg2, vg3)

Det er aldri noen som spør meg om jeg skal bli med ut, finne på noe etc. Hver dag etter skolen er det rett hjem for så å sette seg på PCen/se film/TV serier til jeg skal legge meg.

Jeg føler bare ikke noe behov for å feste og sånt. Trives liksom godt i eget selskap. Men samtidig er jeg redd for at jeg kaster bort sjansen til å være ung og dum. :p

Er det normalt?

Sorry for knotete inlegg >_<

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har lyst på en forandring kan du jo prøve å finne ut hvordan du kan bli bedre kjent med dem i klassen. Jeg vet jo ikke hvor aktiv du er med å snakke med dem osv., men det går jo an å snakke mer med folk og være mer åpen om du ikke gjør det så mye nå.

Ang. det å bli dratt med på ting så kan du jo være litt aktiv selv. Om du vet at noen du føler du kjenner skal ha fest, prøv å dra dit. Det er ikke verre enn å prøve det ut noen ganger og se om det funker. Om du går med rett innstilling vil du sikkert finne folk å snakke med osv. Du kan jo også være litt frampå å spørre de du kjenner om dere skal finne på noe en gang?

Jeg sliter litt med å få skolevennskapene mine til å gå over til vanlig vennskap og, så jeg skjønner problemet ditt. Det er ikke noe gale med måten du bruker tiden din på, men om du vil ha forandring kan du jo prøve å kaste deg ut i det. Det viktigste er vel å være bevisst på hva du vil, og så kan du jo prøve å finne ut hvordan du skal få det til å skje. : P Prøve nye ting, dra steder du er litt usikker på, prøve å finne på ting med folk mer osv.

Vet ikke hvor mye hjelp jeg klarer å bidra med her, håper det finnes noe fornuftig i det jeg skrev.

Endret av Constanse
Lenke til kommentar

Det er ikke unormalt at du ikke fester og drikker deg full. Mulig du vil begynne med det etterhvert.

Derimot høres livsstilen din generelt veldig kjedelig ut:

finne på noe etc. Hver dag etter skolen er det rett hjem for så å sette seg på PCen/se film/TV serier til jeg skal legge meg.

finn noe artigere å fylle dagene med? Og hva med skolearbeidet?

Lenke til kommentar

TS: la meg gjette, du spiller wow?

Tør jeg å spørre hvorvidt dette er relevant? Jeg tillater meg selv å kopiere inn noe jeg skrev i en lignende tråd for ikke lenge siden.

Hvorfor er det forståelig at folk har fordommer overfor datamaskin fremfor fest og konsumering av alkohol? Dette er et individuelt valg, da forskjellige individ har individuelle meninger - simpelt nok. Sannheten er at slike fordommer helt og holdent er absurde. Hvis koselige stunder i sofaen, foran dataen alene, eller sammen med venner er å foretrekke for et menneske - hva er da galt i å verdsette og utnytte disse givende stundene?

Folk er sosiale på forskjellige måter. Noen på fest, noen i en samling blant få venner(eller bare én), noen over internett - andre over alt. Ingenting tilsier at det éne er mer korrekt enn det andre, da hva som er best for nettopp deg er den rette veien å gå. Jeg mener derfor at det å unnvike alkohol i en alder av 17 ikke skal resultere i utfrysning og negativ energi. Dette forutsetter så klart at det er ditt eget valg, og ikke dine foreldres.

Ta det med ro, dette er helt normalt på din alder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ta det med ro, dette er helt normalt på din alder.

Det betyr ikke at det er sunt.. å kun sitte foran tv'en/pcen fra etter skolen til man legger seg og aldri bli invitert på noe kan virkelig ikke være noe man har gode minner om om ti år.

Da jeg var liten kjefta foreldrene mine på meg om jeg satt foran tv'en 1 hel dag....og nå er det liksom bra å sitte der hver dag? Aldri. Gjør i det minste 1 annen hobby eller ha en dag du prøver å henge med venner i uka.

Lenke til kommentar

TS, man får det ikke mer moro enn det man selv gjør det til. Det er absolutt ikke forbudt for deg å ta initiativ i et forsøk på å få til noe sosialt med andre. Prøv å tenk litt høyt og sleng frem noen forslag til dem du ønsker å bli bedre kjent med.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...