shug Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hei, Harddisken på laptopen min ble ødelagt, kjøpte derfor ny. På elkjøp klarte de iallefall å se harddisken etter å ha boota med vista. Jeg har nå lagt XP over på en minnebrikke, fiksa med WinSetupFromUSB (Har ikke CD-rom) og skulle til å installere, men den finner ingen harddisk å installere det på. Hvordan kan jeg få sett harddisken min, slik at jeg kan installere? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det er et bios valg der du kan velge mellom "ahci" mode og "controller mode" (tror jeg). Bytt til den du ikke har så skal det fungere. Lenke til kommentar
shug Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Okey. Hvor kan jeg finne det valget? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 tror det står under fanen "boot" men du må bare lete litt... hvis du kommer i skade for å gjøre noe galt er det bare å save til default settings... Lenke til kommentar
shug Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 kanke finne noe. Hørte også jeg skulle sette SATA Native mode til off, men finner ikke det heller. har ca ingen opsjoner på biosen :x Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Tydligvis snakk om SATA-harddisk. XP krever mange ganger egne hovedkortsdrivere for å finne SATA-harddisker. Tidligere ville jeg anbefalt å søke på leverandørens hjemmeside for drivere og få disse installert når XP spør etter scsi-drivere. Men nå vil jeg anbefale nyere operativsystem. Hvorfor gå installer fortiden? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå