Diskutant Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Hei! Da står jeg her med D90'en til rådighet.. vet noen om det går an/ hvordan jeg får Nikon D90 til å ta x bilder i minuttet / ta 1 bilde hvert x minutt, for å lage en time-lapse video? edit:bare si ifra hva dere ikke forstod, så skal jeg forklare Endret 24. august 2010 av diskutant Lenke til kommentar
TGB Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 D90 har ikke støtte for time-lapse; for å få dette innbygd må du opp på D300 eller høyere. Du kan forøvrig koble til fjernkontroll (via kabel) som gjør jobben for deg. Lenke til kommentar
TosNailo Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 https://prisguiden.no/sok?pg-q=giga+T+pro+Nikon&n= Denne skal gjøre jobben bra. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 det var da som... spesiell fjernkontroll? e'kke billi! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) det var da som... spesiell fjernkontroll? e'kke billi! Anbefaler originalvarer som alltid, du kan sikkert finne noe på ebay billig som har timelapse støtte. Edit: D90 har vel ikke 10-pins pluggen, slik at MC-36 f.eks utgår. Anbefaler da at du ser etter alternative produkter fra andre produsenter. Endret 24. august 2010 av TGB Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det finnes helt utmerkede MC-36-kloner på ebay, som også passer til D90 (og andre kameraer uten 10-pins kontakt). Bare søk på "MC-36 d90" på ebay. Min, fra Yongnuo, er en 100% klone med all funksjonalitet (inklusive intervallometer), og den er forbløffende robust - har hatt den liggende ute i regnet, og mistet den et par ganger i elven. Funker fortsatt. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33084 Under 200kr grensa, så du slipper MVA . Francis 1 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 FWIW så er ikke det den jeg har. Ser at det er noe usikkerhet om den støtter timelapse. Finner lett MC-36-kloning på ebay som går under tollgrensen. Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det kan jo tenkes at Nikon Camera Control støtter timelapse. Last ned en trial og test! (Om du kun skal bruke det én gang, blir jo denne løsningen gratis, siden det er 30 dagers gratis prøveperiode). Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 hehe skal nok brukes mer enn en gang.. -- dere andre; ebay kan godt brukes ja. takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå