Gå til innhold

Core speed er ikke rett i CPU-Z!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe problem og det er ikke noe galt. Nyere AMD og vell også Intel Prosessorer bruker ikke mer kraft enn det som strengt talt er nødvendig. Dette for å spare strøm og for å få lavere tempraturer og dermed mindre viftestøy fra CPU kjøleren.

Kan vise eksempel fra min Phenom II X2 BE Prosessor.

Screenshot fra "idle" (Eneste jeg benytter nå er Firefox)

--

Her har jeg startet et Videokonverteringsprogram som benytter Prosessoren.

--

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Yep - dette er nok AMDs tilsvarende teknologi til Intel Speedstep (som jeg ikke husker hva heter i øyeblikket).

Belaster du CPUen betydelig eller slår av funksjonen i BIOS vil den vise riktig. Det er dog ikke normalt annbefalt å gjøre dette under vanlig bruk da du bare vil ende opp med unødvendig strømforbruk ved idle - dog det kan være nødvendig under sterk overklokking i noen tilfeller.

-Stigma

Lenke til kommentar

Okei! En annen ting er at når jeg skrur opp mhz i bios, slik automatisk greie, så vises det bare i bios, ikke foreksempel i Egenskaper på datamaskinen. Det står bare samme som før jeg gjorde noe; 3,20mhz. Jeg skrudde opp til 3.46mhz. why?

Lenke til kommentar

Okei! En annen ting er at når jeg skrur opp mhz i bios, slik automatisk greie, så vises det bare i bios, ikke foreksempel i Egenskaper på datamaskinen. Det står bare samme som før jeg gjorde noe; 3,20mhz. Jeg skrudde opp til 3.46mhz. why?

Det skal normalt vise korrekt under min datamaskin og andre ting som CPU-Z, men du må nok spesifisere litt bedre hva du mener "skrur opp Mhz på en sånn automatisk greie" ...

Er det noe slags automatisk overklokking du snakker om? Ta med hele tittelen på de instillingene du justerer på.

PS: Du blander Ghz og Mhz her... 3,2Ghz = 3200Mhz.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...