Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan skal man reagere når folk blir for nærgående på offentlig transport? [løst]

Anbefalte innlegg

(Håper dette er rett sted, det handler jo om hvordan man skal "forholde" seg til andre mennesker?)

I det siste har jeg begynt å ta bane til skolen. Drar selvfølgelig midt i rushet både til og fra skolen, så den er nesten alltid stappfull. Intimsonen din er noe du bør ligge igjen på utsiden, for å si det sånn.

Jeg har da kommet opp i flere småekle episoder hvor jeg føler at folk blir mer nærgående enn de trenger å være. Hvordan skal jeg oppføre meg når noe slikt oppstår?

Det er sjelden er noe bevis på at de klenger mer enn nødvendig, men det er jo fremdeles ubehagelig. Spesielt siden det ofte er ekle, gamle menn som stinker dette skjer med. :yucky:

Jeg kan jo ikke rope ut "FÅ DEG VEKK" akkurat, og jeg er redd jeg overdriver og, det er jo ikke som om alle i hele verden prøver å klå på meg/puppene mine.

Det blir mer sånn "ja, du strekker deg etter den stangen selv om du har en ved siden av deg og din posisjon fører til at armen din vil skvises mot puppene mine hver gang denne jævla tingen stopper eller svinger." Halvveis uskyldige ting som ikke nødvendigvis er gjort med vilje.

Endret av Constanse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spray deg i den verste parfymen du har, så vil nok alle holde en god avstand til deg ;)

Nei, vet egentlig ikke. Liker ikke innpåslitne folk når jeg feks står i kassakøen på kiwi. Spesielt når de mer eller mindre står så nærmt meg at de kan se hva pinkoden min er >.<

Lenke til kommentar

Takk for svar, og ja, jeg vet at den største delen av problemet ligger på meg. Fikk en taktikk av Akidon, var det jeg var litt ute etter, hvordan jeg skal te meg slik at det ikke blir kleint.

Litt for å berge forumstoltheten min, og mest fordi det er sannheten må jeg nok påpeke, bybanen i Bergen er veldig fullpakket i rushtiden. Om du ikke har fått en sitteplass kunne du sikkert ha sovet hele veien hjem uten å falle ned på gulvet. Du har folk limt til deg, for å si det på den måten.

Men igjen, takk for svar! Får jobbe litt med meg selv, siden det nok er der hovedproblemet ligger. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar, og ja, jeg vet at den største delen av problemet ligger på meg. Fikk en taktikk av Akidon, var det jeg var litt ute etter, hvordan jeg skal te meg slik at det ikke blir kleint.

Litt for å berge forumstoltheten min, og mest fordi det er sannheten må jeg nok påpeke, bybanen i Bergen er veldig fullpakket i rushtiden. Om du ikke har fått en sitteplass kunne du sikkert ha sovet hele veien hjem uten å falle ned på gulvet. Du har folk limt til deg, for å si det på den måten.

Men igjen, takk for svar! Får jobbe litt med meg selv, siden det nok er der hovedproblemet ligger. :)

Den slår nok ikke undergrunden i London når det er rushtid uansett. Og toget jeg tok hver eneste dag i fem år. Fordi de mangler togvogner og det er altfor mye folk. Det endte som oftest med at en haug av mennesker sto igjen på perrongen mens konduktøren måtte fysisk presse oss inn for å få plass. ;)

Det er sånn livet er, folk gjør det sjeldent med vilje. Når det er så fullt så må man bare se i gulvet, og eventuelt høre på musikk for å glemme verden. Man må nesten det når man må stå limt inntil hverandre i 30-40 min. Det blir til slutt en vanesak.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Jeg er gutt, men kjenner meg litt igjen i det du sier. Det har hendt at det virker som om det er litt for god plass på forskjellige transportmidler til at jenter trenger å stå så nærme. Da jeg tok buss i Guatemala City hadde jeg en busstur som ble tilbragt med hodet mellom to Guatemalske pupper. Men da var det også veldig trangt på bussen, så det virket ikke helt unaturlig der og da. Her forleden tok jeg bussen i Trondheim, uten at det var spesielt fullt på bussen, godt med plass til å stå, men en jente sto med skrevet klistret til kneet mitt hele veien uansett.

Jeg ser egentlig ikke på det som et stort problem. Ofte er det nok ikke noe de tenker over, og er det noen som gjør det med vilje synes jeg det er mer morsomt enn creepy, ihvertfall så lenge jenta ikke er et horribelt beist.

• Liker 1
Lenke til kommentar

å faen, er deg? isorry, skal ikke klå mere!

Lenke til kommentar

Det hjelper faktisk å være frekk. Jeg er en gutt da, så det er nok en forskjell. Men det å virke litt frastøtende når det er ekle folk i nærheten og du veit deres hensikter ikke akkurat er gode, så er det egentlig bare å være frekk tilbake!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...