Gå til innhold

Areca 1880ix-24 Battleship! 2GB/s + 140k+ IOPS

Nizzen

Anbefalte innlegg

ok, en smule mindre interresant, men fortsatt aktuelt med 2 om prisen er god. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal bruke 256GB med slik høy-ytelse lagring til... Og så har jeg jo en 80GB intel G1 og 2x Mtron 32GB (pluss 1x Mtron 32GB i stue-PC + 2x Vertex 30GB i laptop og media-PC).

Ikke på en eneste av maskinene jeg har hatt de siste 5 årene har jeg brukt over 50GB på C: :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2TB diskene du har er vel Deskstar og ikke Ultrastar?

Jeg er fristet til å kjøpe 2 stk Crucial 128GB. Spørsmålet om jeg trenger dem når jeg har 2x80GB + 2x160GB Intel. Haff....

Ellers håpet jeg at Hitachi diskene var Ultrastar.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

ser at crucial-diskene ligger på nettsiden deres

dette er vell den du er ute etter, men er ikke mye billigere en på ABBO, noe som skuffer litt  :ermm:

De som bor i Oslo slipper 150kr i frakt også. Siden ssdene bare er brukt lett et par uke og det er full garanti på dem, så synes jeg det er en flott pris. Det er tross alt norges billigste ;)

Lenke til kommentar

Jeg ble tatt rett etter at 90 sone på 6-felts motorvei gikk over i 80 sone og fikk en bot på 6500,-. Sivil motorsykker med to sivikledde på. (ikke sett før).

Denne 80 sonen er egentlig avleggs da den er der pga en bomstasjon som er fjernet for over 2 år siden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kjenner regelverket og kjørte ikke særlig fortere enn trafikken rundt meg :) Sakket ikke fort nok av når det ble 80 sone ergo ble det dyrt.

Nordmenn ligger rundt 15-20km/t over fartsgrensa på motorveien til enhver tid (jeg kjører 40.000km i året), jeg hadde noen få km/t over det igjen (og andre) på en 6-felts motorvei.

Man kan jo spøke med at det kunne lønnet seg å bedrevet eldrevold og stjålet trygd for å betale trafikkbøter. Da får man jo ikke rare straffen, om noe.

Evt. lemleste folk på åpen gate og begå ran i dagslys. Etter min mening er det en merkelig skjevhet i hva slags "kriminalitet" det settes ressurser til å bekjempe her i landet.

(Vennligst ikke siter innlegg unødvendig, de blir fjernet av moderator).

En annen raritet nordmenn må lære seg er at venstrefeltene på motorveien ikke er "krabbefeltet". Dansker forstår dette men merkelig nok ikke nordmenn. Her ligger vi i kø til venstre og kjører generelt obstruerende. Forbikjøringer i Norge er nesten uansett livsfarlig da vedkommende oftest forsøker å hindre deg i å komme forbi om han så nesten presser deg i grøfta eller autovernet. Det er en merkelig bilkultur på enkelte områder her til lands :hmm:.

Mitt ønske er at alle må ta ny praktisk føreprøve hvert 10. år og et teoretisk oppdateringskurs. Trafikksikkerhet i fokus? Then make this happen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...