wingeer Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hallo! Jeg er student i Trondheim, og har derfor vært på jakt etter sted å bo en god stund. Endelig fant jeg/vi drømmestedet, gikk på visning og alt gikk rette veien. Fikk i forrige uke kontrakt av utleier, og jeg trodde alt var i boks. I dag ringer utleier meg og sier at borettslaget har ved et møte bestemt at utleier ikke lenger får lov til å disponere leiligheten sin til utleiere, fordi tidl. leieboere har vært ganske bråkete av seg. Da med tanke på festing, musikk, o.l. Dette er selvfølgelig enormt frustrerende, og jeg lurer da på om borettslaget juridisk sett har lov til å frata en deleier retten til å leie ut? Eller er dette et regelverk borettslag har muligheten til å bestemme innad? Takk. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 I borettslag er det vel vanlig praksis at man må ha selv bodd i over 1-2 år før man kan søke om å leie ut leiligheten. Dette er en rett man da i såfall tjener opp ergo, man kan miste den ved et flertall i en avstemming i et styre i think. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Egen lov for borettslag. Se kapittel 5: http://www.lovdata.no/all/hl-20030606-039.html#5-3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå