Mez Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hei! Trenger tips til mysql backup system / løsning. Har etterhvert en stor database som jeg er nødt til å sikre ved å ta jevnlig backup av. Noen tips? Erik Lenke til kommentar
duckyduck Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg bruker å ta backup bare ved å eksportere databasene i rene SQLfiler og bare lime dem inn i phpmyadmin når jeg trenger dem:) Lenke til kommentar
Mez Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Litt vanskelig når databasen er minst 10GB og jeg vil ha automatisk backup da. Ellers takk for innspill Lenke til kommentar
duckyduck Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Haha - såppas! Lest denne: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/backup-methods.html? Lenke til kommentar
Mez Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Har lest den, og vurdere en slave / replikeringsserver, men det er endel jobb akkurat nå. Hadde håpet det fantes en "enkel" og fin løsning. Tar nok mysqldump bare og overfører via ssh som en midlertidig løsning. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Ta og lagre backupen på ein disk som støtter end to end checksumming. Då har du garanti for at backupen vil fungere når du skal gjennopprette den. Backup bør utføres så ofte som mogleg. Replikering til ein read-only database er ein god ide, den kan du ta jenvlig backup av utan at det "stopper" opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå