Gjest Tor Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hei Arrester meg om dette er feil forum.. Nylig fikk jeg vondt i begge ørene, som indikerte ørebetennelse. Dette har skjedd utallige ganger før, men denne gangen var utfallet annerledes. Jeg tok paracet mot smertene, og dagen etter var alt tilsynelatende bra igjen. Men etter hvert ble hørselen min litt "unormal". Først så hørtes det ut som om det var to stemmer samtidig når folk snakket til meg - en vanlig og en litt lysere. Dette var plagsomt, men etter å ha klødd meg litt i øret, ble det bedre igjen. Dagen etter hørte jeg ikke "tostemt" lengre, men alt jeg hører er surt. Ettersom stemmene til folk ikke "synger", merker jeg ingen stor forskjell når folk snakker, men når jeg hører på musikk er alt surt. Det høres best på rene pianonoter, osv.. Det er helt vanvittig plagsomt, og det er umulig for meg å høre på musikk. Er dette vanlig? Og hva kan jeg gjøre mot dette? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det høres ut for meg som du har fått et hørselstap på visse frekvensområder. Gå til legen og få dette undersøkt. Det er veldig greitt å få vite mer konkret hva det er. Og du vil kunne få mye bedre råd der enn av anonyme forumbrukere. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Dette er ikke vanlig, dra til legen. Jeg vil tippe at du har masse ørevoks i det ene øret som forvrenger lyden, eller så kan det være noe annet alvorlig galt. Legen er løsningen uansett. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 @ A-Jay Hjelpes.. Er det permanent tror du? Hørtes fornuftig ut, ja. Men har flyttet, så jeg får ikke fastlege før om en måneds tid. @aklla Altså inni øret? For jeg har rengjort ganske grundig med q-tips Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Drit i fastlege, stikk til legevakten og få deg en time. Aldri hørt om før, så er nok lurt med en legesjekk. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) @aklla Altså inni øret? For jeg har rengjort ganske grundig med q-tips Og akkurat det er kanskje problemet. Med q-tips fjerner du ørevoks litt og komprimerer resten, gjør man dette nok vil man ha ett massivt lag med ørevoks etterhvert. Evt. kan man faktisk ødelegge hørselem med q-tips om man stikker den for langt inn. Den eneste måten man bør rengjøre øret på er ved øreskylling... Endret 24. august 2010 av aklla Lenke til kommentar
Gjest Tor Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Drit i fastlege, stikk til legevakten og få deg en time. Aldri hørt om før, så er nok lurt med en legesjekk. Åja. Har ganske dårlig erfaring med legevakten, men den er kanskje bedre her jeg bor nå. For øvrig kan jeg nevne at jeg har hatt vel over 50 ørebetennelser på hvert øre, mye grunnet at jeg ikke har et naturlig immunforsvar. Lenke til kommentar
Gjest Tor Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 @aklla Altså inni øret? For jeg har rengjort ganske grundig med q-tips Og akkurat det er kanskje problemet. Med q-tips fjerner du ørevoks litt og komprimerer resten, gjør man dette nok vil man ha ett massivt lag med ørevoks etterhvert. Evt. kan man faktisk ødelegge hørselem med q-tips om man stikker den for langt inn. Den eneste måten man bør rengjøre øret på er ved øreskylling... Har gått rimelig forsiktig til verks, så jeg tror ikke det er årsaken. Problemet oppsto før jeg begynte med q-tipsen Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det anbefales ikke å bruke q-tips til ørerens. Prøv heller med øreskylling, det vil kunne ta ting som er for dypt til at man får tatt det på annet vis. Du får kjøpt ballong og skyllevæske på apoteket, men hos legen får du enda bedre ørerens. Jeg ville prøvd å få time selv om jeg ikke har fastlege. Det går an å høre med legekontoret du skal få fastlege hos, om de kan ta deg inn "på forskudd" siden du uansett skal få fastlege der. Om ikke kan du ringe rundt og høre, det er sikkert et eller annet legekontor som kan ta deg inn. Du stiller bare bakerst i køen siden du ikke har fastlege der. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Drit i fastlege, stikk til legevakten og få deg en time. Aldri hørt om før, så er nok lurt med en legesjekk. Åja. Har ganske dårlig erfaring med legevakten, men den er kanskje bedre her jeg bor nå. For øvrig kan jeg nevne at jeg har hatt vel over 50 ørebetennelser på hvert øre, mye grunnet at jeg ikke har et naturlig immunforsvar. Uff, da. Høres ikke bra ut, du har vært hos lege ang. det før? Endret 24. august 2010 av Makhshava Lenke til kommentar
Gjest Tor Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det anbefales ikke å bruke q-tips til ørerens. Prøv heller med øreskylling, det vil kunne ta ting som er for dypt til at man får tatt det på annet vis. Du får kjøpt ballong og skyllevæske på apoteket, men hos legen får du enda bedre ørerens. Jeg ville prøvd å få time selv om jeg ikke har fastlege. Det går an å høre med legekontoret du skal få fastlege hos, om de kan ta deg inn "på forskudd" siden du uansett skal få fastlege der. Om ikke kan du ringe rundt og høre, det er sikkert et eller annet legekontor som kan ta deg inn. Du stiller bare bakerst i køen siden du ikke har fastlege der. Ja, jeg skal forsøke å ringe dem i morgen Drit i fastlege, stikk til legevakten og få deg en time. Aldri hørt om før, så er nok lurt med en legesjekk. Åja. Har ganske dårlig erfaring med legevakten, men den er kanskje bedre her jeg bor nå. For øvrig kan jeg nevne at jeg har hatt vel over 50 ørebetennelser på hvert øre, mye grunnet at jeg ikke har et naturlig immunforsvar. Uff, da. Høres ikke bra ut, du har vært hos lege ang. det før? Mange ganger. Har vært på mange forskjellige penicillinkurer, etc. Det samme gjelder øynene. Disse to har sikkert lav prioritering når man har begrenset med immunforsvar. Jeg ble en gang vurdert til å få nye trommehinner, men etter det ble ørene friske igjen en god stund, og det hele ble avlyst. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Tror nok noe bør gjøres, tror nok ikke du bør gå rundt å høre surt. Lenke til kommentar
Gjest Tor Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Yes, da gjør jeg det. Tusen takk for hjelpen, alle sammen! Det er usannsynlig at jeg ser denne tråden igjen, siden jeg tar problemet med meg til legen, så videre innspill er ikke nødvendig for min del. 1 Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Lykke til og god bedring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå