janjonern Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg mangler spansk for å få vitnemålet mitt... og for første gang er jeg litt nervøs for at jeg ikke skal få det vitnemålet. Må ta det som privatist, og lurer på om det finnes noe jeg kan gjøre for å sleppe unna språk. Om det er å ta opp 5 andre ikke-språk fag gjør jeg heller det... Tips ? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Annet fremmedspråk er (dessverre) obligatorisk. Du har andre alternativer enn spansk, men du må ha et av språkfagene. Den eneste muligheten du har til å slippe unnda dette er så vidt jeg vet å ta eksamen i morsmål, men hvis du er norsk er ikke det noe alternativ. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det bør da være mulig, siden de som kommer fra yrkesfag slipper det. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det bør da være mulig, siden de som kommer fra yrkesfag slipper det. Yrkesfag er tross alt et annet løp. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det er sant, men jeg vil bare påpeke at det BØR finnes et smutthull. Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg vil tippe at de "smutthull" som evt. måtte finnes i så fall er reservert for personer som VIRKELIG har behov for å slippe. Da tenker jeg noe i retning av innvandrere e.l. som man vil ha ut i jobb så fort som mulig, eller alvorlige helsesituasjoner som varig virker inn på evnen til å lære dette språket. Uansett er det greieste å ta dette opp med utdanningsdirektoratet eller lignende. Sier dette fordi jeg har følelsen av at en hver rådgiver på en skole vil si "nei" selv om det kanskje egentlig finnes en mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå