PatSharpX Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 NRK lisensen er en svært usosial avgift. Den er like stor for de som er fattige som for de som er rike. Dette er noe som passer dårlig med den generelle konsensusen i Norge om at man skal "skatte etter evne". I tillegg er det en forholdsvis dyr måte å kreve inn betaling på. Slik jeg ser det, bør derfor lisensen avvikles og heller finansieres over skatteseddelen. Er uenig, hvorfor er det en usosial avgift? Man betaler for en tjeneste, det ville vært usosialt om noen måtte betale mer for akkurat det samme enn andre. Og som nevnt flere ganger her så er det ikke en menneskerett å ha tv. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 På grunn av skyhøye avgifter tvinges mange til å avstå fra vanlige ting og dertil at barn får en meget spesiell oppvekst uten TV og viktige ting. Dette og mer er ting som man vil fremstå som en raring om man ikke har i Norge. Forresten: Kan man leve et liv i Norge uten å jobbe? Jeg snakket om de som f.eks k\jobber tvungen deltid eller med svært lav lønn. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Få vekk den forbanna nrk lisensen, er jo aldri noen som ser på nrk uansett, de sender jo bare drit. Endret 11. september 2010 av Subject Delta Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 På grunn av skyhøye avgifter tvinges mange til å avstå fra vanlige ting og dertil at barn får en meget spesiell oppvekst uten TV og viktige ting. Dette og mer er ting som man vil fremstå som en raring om man ikke har i Norge. Forresten: Kan man leve et liv i Norge uten å jobbe? Jeg snakket om de som f.eks k\jobber tvungen deltid eller med svært lav lønn. Klart man kan leve i Norge uten å jobbe, er jo det NAV er til, sånn at de som ikke gidder eller ikke klarer å jobbe får penger til å overleve. Og om man ikke sitter foran tv'en og propper i seg ferdigmat og ser på fordummende reality-tv hver dag er man en raring? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 På grunn av skyhøye avgifter tvinges mange til å avstå fra vanlige ting og dertil at barn får en meget spesiell oppvekst uten TV og viktige ting. Dette og mer er ting som man vil fremstå som en raring om man ikke har i Norge. Tror ikke man får en spesielt negativ oppvekst av å ikke ha TV, klarer meg fint uten TV (vittige folk kan vel sikkert poengtere at jeg framstår som en raring osv). Det går helt fint å ikke ha TV i norge. (med å ikke ha TV, mener jeg at jeg ikke ser på TV-sendinger) AtW Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 På grunn av skyhøye avgifter tvinges mange til å avstå fra vanlige ting og dertil at barn får en meget spesiell oppvekst uten TV og viktige ting. Dette og mer er ting som man vil fremstå som en raring om man ikke har i Norge. Tror ikke man får en spesielt negativ oppvekst av å ikke ha TV, klarer meg fint uten TV (vittige folk kan vel sikkert poengtere at jeg framstår som en raring osv). Det går helt fint å ikke ha TV i norge. (med å ikke ha TV, mener jeg at jeg ikke ser på TV-sendinger) AtW Samme her, ser ikke på tv sendinger heller, har ikke hatt tv-antenne siden jeg flyttet for 4 år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå