RBW Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Intel kan nå melde at maskiner med Atom N550 er på vei ut på markedet. Les mer Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Blir bra saker dette hehe 8.5 watt, det er lite, dem er flinke og få det til. Regner med det kommer ut noen kjekke netbooks fremover nå med denne her i, samt kansje små multimediapcr for under tvn som kan krympes enda mer. woho Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Inponerende, men jeg ville hatt mulighet for mer minne. Kanskje jeg må kjøpe en maskin med en slik rakker i... Det har ikke kommet ut noen specs på pc'er med denne enda? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 hadde vært fint og sett denne på 32nm tror vi kommer til og se litt bedre netbooks fremover, ion2 og ok atom + litt mere minne. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 SSD, lavvolts minne (minimalt å si), 32nm og Ion2, eller et suksessfult gjennomslag av OnLive. Samt bedre utnyttelse av skjermflaten, slik at man får små maskiner, med relativt mange tommer. Lenke til kommentar
mr_vegum Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Skjønner ikke hvorfor Intel ikke lanserer alt på 32nm prosess når de har hatt teknologien i snart ett år? Ved lanseringen av 45nm var jo alt på denne prosessen alt etter et halvt år. Og hva i alle dager skjer med Core i7 på 32nm?? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hvis jeg skal gjette, så kan det være visse kapasitetsproblemer og/eller dårlige yields på 32nm som er årsaken til at de ikke lemper over alt med en gang. Fabrikker skal også oppgraderes... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hvis jeg skal gjette, så kan det være visse kapasitetsproblemer og/eller dårlige yields på 32nm som er årsaken til at de ikke lemper over alt med en gang. Fabrikker skal også oppgraderes... Er vel heller intel som ikke gidder og slippe "ny" teknologi når det er lite konkuranse, vi må nok vente på at amd kommer med noe før intel tar skrittet videre Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Merkelig positiv tråd. Atom er i utgangspunktet en treg prosessor og en nedjustering til 1,5 GHz gjør ikke saken bedre. 2 GB som absolutt øvre grense setter bare kronen på (makk)verket. Lenke til kommentar
i_karantene Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Merkelig positiv tråd. Atom er i utgangspunktet en treg prosessor og en nedjustering til 1,5 GHz gjør ikke saken bedre. 2 GB som absolutt øvre grense setter bare kronen på (makk)verket. Bruker Atom på NAS-boksen hjemme og for meg er det helt perfekt. Lavt strømforbruk, god nok ytelse og latterlig lav pris. Betalte ca 700 kr for hovedkort, prosessor og minne. Slengte de inn i et kabinett jeg allerede hadde og koblet på noen disker jeg allerede hadde. Installerte freeNAS og vips, NAS til 700 kr. Så å kalle det makkverk synes jeg blir litt unyansert, selv om jeg er enig i at det finnes mange oppgaver Atom definitivt IKKE er egnet til. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Jeg ser fremdeles etter den perfekte netbooken. Jeg har en HP mini 311, og den er det nærmeste jeg har kommet. Den betalte jeg 2500 kr for da jeg kjøpte den ifjor en gang. Den har en atom n270 (n550 hadde vært en solid oppgradering der vil jeg tro), nvidia ion (ion 2 hadde vært saker), 11" skjerm (1366 x 768) og 3 gb ddr2. Cpuen virker å være den største flaskehalsen i daglig bruk, så hvis det kunne kommet en oppfølger til mini 311 med ny atom og ny ion, så tror jeg den hadde vært ganske fiffig. Ser at Eee PC 1215N kanskje er det jeg ser etter. Men stiv pris i forhold til den jeg har fra før desverre. Endret 25. august 2010 av bo1e Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Merkelig positiv tråd. Atom er i utgangspunktet en treg prosessor og en nedjustering til 1,5 GHz gjør ikke saken bedre. 2 GB som absolutt øvre grense setter bare kronen på (makk)verket. Økt cache og bedre minneytelse og bedre ytelse/watt i både CPU og minnehierarki i forhold til tidligere versjoner er nok langt mer vesentlig for ytelsen på Atom enn de lusne 166MHz den går ned i klokkefrekvens. Tester viser vel konsekvent bedre ytelse enn single core 1,66GHz varianten med DDR2. Noe som er rimelig da in-order x86 er veldig sensitiv for minneforsinkelser. Av alle x86 prosessorer på markedet er dette en av de mest fornuftige synes jeg. Når det er sagt så er x86 møkk, men det har jeg vel repetert til det kjedsommelige fra før... Endret 25. august 2010 av Anders Jensen Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg ser fremdeles etter den perfekte netbooken. Jeg har stor tro på asus 1215n ta og google litt på den Lenke til kommentar
G Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Har denne 64-bit, GPU implementert og mangel på virtualiseringsinstruksjoner? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Har denne 64-bit, GPU implementert og mangel på virtualiseringsinstruksjoner? Helt riktig. Forøvrig ser jeg ikke helt nødvendigheten av viritualiseringsinstruksjoner på en ultraportabel/embedded laveffekt-prosessor. Eller ser du flere bruksområder enn det jeg klarer å se? Lenke til kommentar
G Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (Brukte Wikipedia som var litt mangelfull i forhold til N550). Nja. Vet ikke. Men det hadde vært en fordel for de som forsøkte å virtualisere på sin bærbare å ha instruksjonssettet for slik bruk. Jeg er middels interessert i virtualisering, så det var vel helst derfor jeg spurte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå