Swingpjatt123 Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hei! Jeg har fra før av en laptop på 17" (Acer Aspire 7520G) som jeg bruker til spill, musikk og slikt. Men jeg er lei av å frakte det store monsteret med meg når jeg for eksempel skal bruke den på skolen. Så nå er jeg ute etter en mindre laptop, som jeg i teorien bare skal bruke til programmer. Noen av programmene trenger ganske bra minne ,i hvert fall 2 gb (Maple 13, Aspen Hysys, MatLab osv) men jeg trenger ikke så bra grafikkort og lignende. Tenker at 13" er en grei størrelse. Men er det litt lite til å jobbe med programmeringsprogrammer o.l? Går det greit å sitte å skrive rapport i flere timer på en skjerm med den størrelsen? Trenger jeg 4 gb minne eller holder det med 3 (2)? Og sist men ikke minst, har du noen forslag til Pc-er som kan passe PS: Helst så billig som mulig, har ikke lyst til å bruke mer enn ca 5000 kr. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Swingpjatt123 Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=585021 Hmmmm Lenke til kommentar
Khani Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Hei, Ville det passet med en 15¨ i såfall Eier en selv HP 6530p. Syns selv at 15¨ gir sånn akkurat passe størelse og vekt. Endret 25. august 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå