lperik Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Heisann. Skal hjelpe en venninne med å velge seg ut ny bærbar. Den skal hovedsaklig brukes til jobb, men og noe musikk/film. Hun vil helst ikke ha noen HP-maskin. Kriterier: - mellomstor/liten (eks 12-13 tommer) - rask - god batterikapasitet (viktig) - hdmi utgang - god kvalitet - Pris: 6-9000kr Har funnet frem noen eksempler: Samsung Q330-JS03 Av alle steder fant jeg denne på Elkjøp: + i3 prosessor + 4gb ram + Enkelt å kunne gå til nærmeste elkjøp-butikk for service etc - mangler Bluetooth - 6cellers batteri - Ingen egenerfaring med samsungs bærbare. Noen som vet om de lager gode bærbare? ASUS U35Jc 13,3" HD LED + i3 2,4ghz prosessor + 4gb ram + 8cellers batteri + Bluetooth - Asus virker på meg som ett "billigmerke" når det kommer til bærbare, i samme stil som Acer. Feil? Sony Vaio VPC-EA2S1E/W + i3 prosessor + 4gb ram + God kvalitet + God oppløsning på skjerm + Bluetooth + Enkelt å kunne gå til nærmeste lefdal-butikk for service etc - 14" skjerm (må høre med hun om det kan være aktuelt) - 6cellers batteri Selv ville jeg nok gått for Sonyen av disse 3. Noen som har innspill, eller andre forslag? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Asus er vel kanskje det merket, ved siden av Toshiba, som har lavest failrate på forbrukerbærbare innen første året etter salg. Selv om de er relativt billige, er de langt fra kjipe på kvaliteten. Asus har utrolig god kvalitet på sine bærbare. Jeg ville faktisk si at Asus U35JC er den beste 13"-pcen i sitt markedssegment (portabel 13" med god batteritid) sett i forhold til pris og kvalitet. Asus har vel generelt fått litt kritikk for trackpad-ene. Men min opplevelse etter kort bruk av ulike Asus-bærbare er at de er mer enn bra nok til enkelt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå