Gå til innhold

Oppsett til Lian Li PC-P50

Anbefalte innlegg

Heihå!

Jeg driver og setter opp et oppsett til et Lian Li PC-P50-kabinett, og trenger litt hjelp!

Her i originalposten hadde jeg oppsett og noen spørsmål tidligere, men de har jeg flyttet til post 2, da jeg postet et svar istedet for å redigere originalposten.

Ikke spør meg hvorfor jeg gjorde det, men jaja :p

Endret av vhaarr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller, for å gjøre det enklere;

Jeg vet at det følgende vil passe i kabinettet, men jeg er enda ikke sikker på hvordan jeg skal matche nippler mot res, pumpe, rør, etc.

Så, vil komponentene i denne handlevognen passe isammen:

http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/c6cd5017c291e68e38cea34aa7e74818

(jeg har allerede 6+ gentle typhoon vifter liggende, så det trenger jeg ikke)

Jeg tipper egentlig at de ikke gjør det :p

Så tenker jeg også at det må finnes billigere nippler og rør, men jeg har ikke peiling på hvilke diametere/radiuser som passer hva!

Det vil settes opp i loop som

Res+Pumpe > CPU > RS120 > Res+Pumpe > GPU > RS240

Forslag til forandringer i oppsettet?

Noe jeg mangler?

Vil en 650W PSU være nok til å drive dette?

Endret av vhaarr
Lenke til kommentar

Eller, for å gjøre det enklere;

Jeg vet at det følgende vil passe i kabinettet, men jeg er enda ikke sikker på hvordan jeg skal matche nippler mot res, pumpe, rør, etc.

Så, vil komponentene i denne handlevognen passe isammen:

http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/c6cd5017c291e68e38cea34aa7e74818

(jeg har allerede 6+ gentle typhoon vifter liggende, så det trenger jeg ikke)

Jeg tipper egentlig at de ikke gjør det :p

Så tenker jeg også at det må finnes billigere nippler og rør, men jeg har ikke peiling på hvilke diametere/radiuser som passer hva!

Det vil settes opp i loop som

Res+Pumpe > CPU > RS120 > Res+Pumpe > GPU > RS240

Forslag til forandringer i oppsettet?

Noe jeg mangler?

Vil en 650W PSU være nok til å drive dette?

Litt vanskelig å si om PSU er kraftig nok for ditt oppsett da du ikke har spesifisert hva slags hardware maskina består av cpu hovedkort skjermkort etc etc

Lenke til kommentar

Ah, hehe :)

E8500 Core2Duo

Asus P5Q

GTX460 1GB

4GB DDR2 RAM

USB mus og tastatur

Plextor CD-brenner

Blir vel snakk om 3x 120mm vifter til kjølingen, ellers har kabinettet 2x140mm vifter i toppen.

1xSATA harddisk, kanskje SSD men vet ikke enda.

Oppdatert handleliste uten nippler eller rør, siden jeg ikke har peiling;

http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/b422b9b7701466a7b25b1feb99fe91e0

Endret av vhaarr
Lenke til kommentar

Ah, hehe :)

E8500 Core2Duo

Asus P5Q

GTX450 1GB

4GB DDR2 RAM

USB mus og tastatur

Plextor CD-brenner

Blir vel snakk om 3x 120mm vifter til kjølingen, ellers har kabinettet 2x140mm vifter i toppen.

1xSATA harddisk, kanskje SSD men vet ikke enda.

Oppdatert handleliste uten nippler eller rør, siden jeg ikke har peiling;

http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/b422b9b7701466a7b25b1feb99fe91e0

GTX 460 mente du vel ?

Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake fant jeg endelig noen forumposter som forklarte størrelsene med tanke på indre/ytre diameter og hva som passer hvor, og jeg tror jeg fikk med meg alt. Men det er sent på kvelden så kanskje jeg misforsto noe.

Så da tenker jeg at en endelig handleliste er på plass hos aquatuning.de. Ja, jeg vet at jeg burde bruke digitalimpuls.no eller andre norske nettbutikker, men kan dere gi meg en som støtter paypal? :)

Gitt at min 650W PSU vil klare å drive dette systemet, er det noen andre ting jeg lurer litt på;

Finnes det pumper som sees på som roligere enn den jeg har plukket ut her (Laing DDC-Pump 12V DDC-1 Plus (Swiftech MCP355) Retail)?

Trenger jeg virkelig 12 nippler (tror jeg trenger 10 + 2 vinklede)? Og isåfall, bør jeg bestille et par ekstra?

Jeg la med 4x 45-graders og 4x 90-graders nippler også i handlekurven, så har jeg noe å leke meg med.

Jeg har lagt inn bestilling på 5 meter slange der, tenker jeg bruker MAKS 3 i oppsettet. Bør jeg bare bestille mer av dette også, "i tilfelle"?

Vil jeg trenge noen ekstra skruer og slikt til montering av dette? Jeg hører snakk om "M4"-skruer, er disse betegnelsene noe som ansatte på Jernia vil forstå og kunne gi meg?

Trenger jeg noen form for viftestyring? Hvordan vet jeg om viftene på radiatorene (og selve kabinettet) skal dytte eller trekke inn luft? Jeg tenkte kanskje at bare bunnviften i kabinettet skal trekke inn, og alle andre skal dytte ut; stemmer det? Og isåfall, hvordan kan jeg konfigurere en vifte til å gjøre det ene eller det andre?

Mange spørsmål her, og jeg tror nok det blir flere :)

Det er sent, så jeg bare dumpet ut her hva som er på hjernen, men tror sikkert jeg finner svar på noen av disse spørsmålene selv i løpet av morgendagen, så ikke stress for mye - men litt hjelp hadde vært supert!

Endret av vhaarr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...