Gå til innhold

Tiltak mot 1% klubbene

WiiBoy

Anbefalte innlegg

Leste nok en sak om 1% klubbene i VG.

Hva om alle førere av tung og lett mc må være iført synlig refleksvest. Dette ville jo bedre synligheten og derav øke trafikksikkerheten til førere av tung og lett mc. Det er billig og enkelt å gjennomføre. En konsekvens vil være at klubbmerkene ikke er synlig, så lenge de kjører, noe som vil gjøre de mindre synlige.

Noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja nå er vi på riktig vei! La regjeringa gå inn og kontrollere folks hverdag i enda større grad og ikke minst fore byråkratiet som står i stampe med enda flere papirer som bøter, klager på bøter og i tillegg til at politiet skal ha enda en ting å passe på i trafikkbildet.

Tror ikke det gitt, dessuten er det å få en refleksvest som det står "Bandidos" på nok ikke så vanskelig. Problemet med 1% miljøet er ikke hva de gjør i det offentlige, men det de gjør bak loven.

Endret av Alkaw
Lenke til kommentar

Tja. Om de vokser frem på den måten som det skrives, så må noe gjøres. Nå bruker jo samfunnet veldig mye ressurser på disse miljøene allerede, så det er nok ikke noe særlig ekstraarbeid å få inn dette.

Det å være synlige og markere territoriet er, etter hva jeg har skjønt, en viktig del av rekrutteringen til disse klubbene.

Dessuten så kan regelen fint være "ensfarget gul vest uten synlige symboler og merker."

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alle måtte straffes pga. 1% er søppel? og jeg ser ikke for meg att Tøffingene tar på seg refleksvekst når de kjører da Skriften bakpå vesten til Tøffingene er somregel viktigere enn det og kjøre.

Og hvordan skal vi håndheve dette? at politiet som står langs veiene får gir de 500kr bøter om de ikke bruker refleksvekst??

Dårlig forslag punktum.

edit:

Er så mange gode mc'klubber med gode verdier uten tilknytning til kriminalitet

(disse er da de som hadde brukt refleksvekstene)

ser aldri i verden for meg at noen 1%'ere hadde brukt refleksvekstene dine, sorry.

Endret av kristus?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...