FranzJosef Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Har laget mapper og filer på mitt område H på terminalserveren, får greit tilgang til disse hjemmefra. Men når jeg kopierer filer der til utklippstavlen ser det ut som de blir lagt en utklippstavle på terminalserveren. Så når jeg skal lime inn lokalt på egen maskin ligger det ikke noe der. Hvordan får jeg kopiert disse filene? Lenke til kommentar
grooovy Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Mener dette er rettighetsbelagt på serveren, men det skal gå ann å forandre på det. Veldig mange firma i dag har deaktivert dette. Noe av grunnen er at dem ønsker å sikre seg at brukere ikke kopierer ut sensitiv data. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Du kan ikke kopiere filer fra terminal vinduet direkte over i pcen. Du må dele en mappe på serveren og laste den ned over nettverket. Om du ikke sitter på samme lokal nettverk kan du evnt kjøre en ftp server. Alternativt er å bruke web tjenester som Dropbox, hvor du kan lager filer på nett som du må ha tilgang fra flere steder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå