mrkorsnes Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hei, jeg ønsker å arkivere (lokalt) bilder fra programmet webcam (under opensuse). Jeg ønsker da entydige filenavn som inkluderer dato/tid: f.eks. bilde_20100824_112504 filen .webcam ser slik ut: [special] archive = 1 debug = 1 local = 1 dir = public_html/images file = webcama.jpeg tmp = uploadinga.jpeg [grab] device = /dev/video0 text = webcam %Y-%m-%d %H:%M:%S infofile = filename width = 320 height = 240 delay = 3 wait = 0 quality = 75 trigger = 0 once = 0 men da lagres bare filen "webcama.jpg" under ~/public_html/images . Hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Og programmet som bruker .webcam filen er? Lenke til kommentar
Octanium Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Jeg mener at feltet file skal kunne ta dato/tid-variabler ala de de som står under text lengre ned i filen, det var ihvertfall slik jeg gjorde det(bare litt mer komplisert med mappenavn også) sist jeg brukte webcam. Men for lengre tids bruk fant jeg ut at det er lettere med et eget script og en cronjob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå