cybirg Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Regner med at akam.no kommer med denne nyheten ganske snart: http://www.dpreview.com/news/1008/10082421sonyslta55a33.asp Sony SLT A55 og A33 - stikkord:- 16,2/14,2 MP på APS-C sensor - 10/7 fps kontinuerlig autofokus - 15-punkters autofokus med fasedetektering - 1080i video med autofokus Sony has unveiled the SLT A55 and SLT A33, the first pair of cameras to incorporate the company's translucent mirror design. The Single Lens Translucent (SLT) cameras offer live view with full-time fast phase-detection AF whether in stills or movie shooting. This is achieved by having a fixed, semi-transparent mirror that redirects a small amount of light onto the AF sensor while allowing the rest through onto the main imaging sensor. The A55 is built around a 16.2MP sensor while the A33 features a 14.2MP unit. Both feature 3.0" articulated LCDs, full HD video recording and ISO sensitivity up to 12,800, while the A55 also features built-in GPS. Priced at $749 and $649 respectively, the A55 will be available from October, while the A33 will hit the markets earlier, in September. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Regner med at akam.no kommer med denne nyheten ganske snart Jepp, vi har nettopp kommet tilbake fra pressekonferansen hvor vi fikk leke litt med preproduksjonseksemplarer. Nyhetssaker er på vei, og vi sitter og legger dem inn i prisguiden nå. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Blir DSLR-A580 og DSLR-A560 med og? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 A55: Visible loss of detail at anything over ISO 400 (noise reduction too strong) Ikke direkte imponert. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Blir DSLR-A580 og DSLR-A560 med og? Japp, selvsagt. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) A55: Visible loss of detail at anything over ISO 400 (noise reduction too strong) Ikke direkte imponert. Of its competitors, the A55 offers the best performance in our measured noise tests. DPREVIEW http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page9.asp Endret 24. august 2010 av Karabin Lenke til kommentar
ebr Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Sorry og si det canikon folk, men dette er maktdemonstrasjon av Sony, fortsetter de slik er de størst om ikke mange år. En mer innovativ kameraprodusent finner du ikke. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Of its competitors, the A55 offers the best performance in our measured noise tests. DPREVIEW http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page9.asp Kan være verdt å ta en titt på kommentarene på side 16 også... If you can't bear the sight of noise in your JPEGs this is the camera for you. As usual, Sony's 'take no prisoners' approach to noise means that NR takes its toll, and from ISO 800 upwards fine detail is visibly being lost Uansett, så er støymålinger ganske uinteressante frem til man får testet råfiler med skikkelige konvertere. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Sorry og si det canikon folk, men dette er maktdemonstrasjon av Sony, fortsetter de slik er de størst om ikke mange år. En mer innovativ kameraprodusent finner du ikke. Dream on baby Jeg kan ikke si jeg er så veldig imponert. Eller overrasket er kanske mer riktig. Dette er en av mange forsøk på å fornye speilrefleksene. Mange gode ideer, men det er egentlig bare en ny blanding av ting som er gjort andre steder før. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg kan ikke si jeg er så veldig imponert. Eller overrasket er kanske mer riktig. Dette er en av mange forsøk på å fornye speilrefleksene. Mange gode ideer, men det er egentlig bare en ny blanding av ting som er gjort andre steder før.Om ikke annet, så kan man med sikkerhet si at et konvensjonelt speilreflekskamera med akkurat samme sensor vil være 1/3 trinn bedre på enten ISO eller lukkertid. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Det svir vel litt at Nikon og Canon ser ut til å stå på stedet hvil Jeg syns A55 ser ut som det mest spennende kameraet på mange år. Ikke minst pga av størrelse, teknologi, fatning, videomulighet, stabilisering i hus, gps, liveview. Det samler "alt" i ett lite hus, og må vel sies å være det mest nyvinnende på markedet på mange år. Endret 24. august 2010 av Karabin Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det svir vel litt at Nikon og Canon ser ut til å stå på stedet hvil Neida - synes det er helt fint, jeg. Bruker mest Olympus og Panasonic for tiden Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det svir vel litt at Nikon og Canon ser ut til å stå på stedet hvil Kan ikke si det plager meg, for å være ærlig. Det er ikke noe særlig med EVF-kameraer som appellerer til meg, og jeg har ikke noen stor interesse av video. Jeg liker konvensjonell speilrefleks. Jeg ser ikke helt hvorfor folk mener konvensjonelt speil og prismehus er en slik forferdelig anakronisme som er nødt til å forsvinne. Faktum er at det er en velutviklet og velprøvd mekanisme som fremdeles har mange fordeler overfor alle de konkurrerende designene. Jeg kan ha kameraet mitt påslått i dagevis om det så skal være, og fremdeles er det klart med en gang jeg løfter søkeren til øyet og trykker på utløseren. Tror du A55 kan levere det samme? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Mange gode ideer, men det er egentlig bare en ny blanding av ting som er gjort andre steder før. Pek gjerne på de andre speilreflekskameraene du vet om som har kontinuerlig fasedetekterende autofokus når man tar seriebilder/film Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Pek gjerne på de andre speilreflekskameraene du vet om som har kontinuerlig fasedetekterende autofokus når man tar seriebilder/film Litt bekymringsverdig er det at fasedetekterende AF skjer med vidåpen blender, og man er da låst til å bruke denne under filming med kontinuerlig fasedetekterende fokus. "As discussed and shown earlier in the review the addition of continuous phase detection autofocus while shooting video is a significant new development which is going to prove appealing to both still photographers and videographers. There is a Achilles Heel though, which needs to be understood. PDAF (phase detection autofocus) is done with the lens at its widest aperture. This means that if you want to shoot video with PDAF you lens will always be used at its maximum aperture. Note that this isn't a Sony thing. It's the way PDAF works on all DSLR. We just haven't been aware of it before because a DSLR views and focuses wide open, and then when the shutter is pressed the lens stops down for a moment to the selected or required shooting aperture. On the A55, because of its pellicle mirror, when shooting video with PDAF the camera needs to similarly have its aperture wide open. If one wants to shoot video at a smaller aperture this is possible, but AF is disabled. For narrative shooting this is likely not getting to be an issue. It needs to be said though that this is the A55's Achilles Heel. As fantastic as phase detection AF when shooting video can be there are times when either shooting wide open or not at all just isn't satisfactory. I asked Sony's engineers whether there might be a way to incorporate contrast detection as well, at the user's selection, but didn't get a satisfactory answer. My guess is that this is something that's possible, but is being reserved for the higher end translucent mirror models that are inevitably coming." Kilde: Luminous Landscape Kan ikke si det plager meg, for å være ærlig. Det er ikke noe særlig med EVF-kameraer som appellerer til meg, og jeg har ikke noen stor interesse av video. Jeg liker konvensjonell speilrefleks. Jeg ser ikke helt hvorfor folk mener konvensjonelt speil og prismehus er en slik forferdelig anakronisme som er nødt til å forsvinne. Faktum er at det er en velutviklet og velprøvd mekanisme som fremdeles har mange fordeler overfor alle de konkurrerende designene. Jeg kan ha kameraet mitt påslått i dagevis om det så skal være, og fremdeles er det klart med en gang jeg løfter søkeren til øyet og trykker på utløseren. Tror du A55 kan levere det samme? Samme her, EVF har fint liten appell hos meg. Forventer å se denne speil teknologien på Nikon sitt EVIL kamera dog. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Mange gode ideer, men det er egentlig bare en ny blanding av ting som er gjort andre steder før. Pek gjerne på de andre speilreflekskameraene du vet om som har kontinuerlig fasedetekterende autofokus når man tar seriebilder/film Oly E-330? FWIW så syns jeg dette er en spennende utvikling, men åpenbart ikke revolusjonerende. Jeg gleder meg til å prøve EVF'en. Helt siden jeg prøvde Panasonic G1 da det var nytt har jeg vært overbevist om at EVIL hadde en fremtid. Med dagens gode lysfølsomhet i sensorene, så kan det se ut som om denne SLT-løsningen har livets rett. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Jeg må si at både EVF og OVF appellerer til meg EVF på ett lite kamera, som fremdeles har samme mount som FF-kameraet mitt må jeg si er veldig appellerende. A33 og A55 er perfekte som ett reisekamera eller kamera nr2 for Sonybrukere med crop eller FF.Gjenbruk av objektiver, stabilsering i hus, videomulighet, gps, panorama, auto-HDR, 3-D osv Og for nye brukere som ikke har speilrefleks fra før, så vil både størrelse og funksjonalitet være interessant. At noen særinger ikke finner noe appellerende ved A33/A55 sier vel mer om dem...... Endret 24. august 2010 av Karabin Lenke til kommentar
ebr Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 EVF med 1.4MP oppløsning og 100% dekning er ingenting å snakke ned på før man har prøvd den, mange 22" PC skjermer kjører på en "tilsvarende" oppløsning som ett eksempel, og fordelene med EVF er så mange, har selv brukt EVF før på andre kameraer og ville valgt EVF fremfor OVF hele tiden, selv store gode OVF. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 At noen særinger ikke finner noe appellerende ved A33/A55 sier vel mer om dem...... Kan ikke se at så mange her har funnet at A33/55 ikke appelerende som helhet, men at EVF ikke er noe man akkurat higer etter. Du klarer å se forskjellen? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 A33 og A55 er perfekte som ett reisekamera eller kamera nr2 for Sonybrukere med crop eller FF.Gjenbruk av objektiver, stabilsering i hus, videomulighet, gps, panorama, auto-HDR, 3-D osvMesteparten av de fordelene får du ved å kjøpe et mindre speilreflekskamera også. Det er mulig at ikke alle de funksjonene er tilgjengelig akkurat nå, men det er ikke noe problem å implementere panorama, gps og auto-hdr i en A3xx-oppdatering hvis Sony bare gidder. Det er ikke som om A55 er noe særlig mye mer kompakt enn en typisk intro-speilrefleks. Litt lavere, det er alt. Vil du ha noe som reelt sett er kompakt, så må du ned på µFT eller NEX (eller et faktisk kompaktkamera, som slår hele bunten). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå